ابطحی خبر داد: پایلوت اعتبار سنجی رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

روز گذشته معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه، با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی از نزدیک با هیات رئیسه، مدیران و مسولان بخشهای مختلف حوزه علوم دارویی این واحد دانشگاهی دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، صبح روز شنبه 10 بهمن ماه همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، دکتر سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه، با حضور در واحد علوم دارویی از نزدیک با هیات رییسه، معاونان، مدیران گروه، اعضای هیات علمی و مسولین اجرایی دیدار کردند.

در این جلسه، ضمن خوشامدگویی دکتر سیدمهدی رضایت، رییس واحد علوم دارویی، ابتدا گزارش مختصری از تاریخچه، دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی واحد علوم دارویی ارائه شد که مورد توجه ایشان قرار گرفت.

در ادامه این جلسه دکتر ابطحی، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، مدیریت واحد علوم دارویی را متوزان و همه جانبه عنوان کرد و گفت: واحد علوم دارویی هم در کیفیت و هم در کمیت رشد و توسعه خوبی داشته است. ارائه محصولات آموزشی، پژوهشی ودانش بنیان متنوع نشان دهنده حرکت به سمت تجربیات دانش بنیان در این واحد می باشد. توسعه متوزان و همه جانبه، مدیریت باثبات و خردجمعی باعث پایداری این واحد شده است.

وی با توجه به کسب رتبه های برتر کشوری که توسط اساتید و دانشجویان واحد علوم دارویی در محافل علمی کسب شده است افزود: یک مدیریت با فکر نو، تدبیر و حمایت به موقع می تواند باعث تقویت انگیزه نیروهای انسانی شود. به همین دلیل است که دانشکده داروسازی واحد علوم دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی کم نظیر است و واحد علوم دارویی جزء واحدهایی است که هم در توسعه آموزش، علوم دارویی، نانو، بیو تکنولوژی، صنایع غذایی و سرمایه گذاری حرف برای گفتن دارد. تمام اینها به برکت مدیریت شایسته، بروز و دانشمند این مجموعه است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، هدف اصلی معاونت علوم پزشکی را توسعه توانمندسازی نیروی انسانی و رونق آموزشی را از الویتهای آن شمرد و عنوان کرد: کسب رتبه های برتر دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی در المپیادها، امتحانات جامع و علوم پایه نشان دهنده توسعه فضای علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم محدودیت در توسعه امکانات و تجهیزات به دلیل وابستگی به شهریه است.

وی با توجه به مشکلات مالی و کم بودن حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان سرمایه های اصلی ما هستند. علیرغم اینکه پرداخت هایمان کم است ولی نیروی های انسانی ما وابستگی و عشق سازمانیشان زیاد است و امیدواریم با افزایش منابع غیرشهریه ای در آینده ای نزدیک روند توجه به معیشت نیروی انسانی که در دوره ی مدیریت دکتر میرزاده با جدیت شروع شده است، به نقاط مطلوب تری دست پیدا کند.

ابطحی در خصوص روابط بین الملل و جذب دانشجوی خارجی گفت: اگر بخواهیم در بخش بین الملل وارد شویم، اولین چیزی که لازم داریم، Grade آموزشی است. وضعیت دانشکده های پزشکی ما بایستی از نظر بین المللی اعتبار سنجی شود و ما قصد داریم تا از امروز اعتبار بخشی آموزشی رشته های علوم پزشکی را در واحدها شروع کنیم و سنجه ها را از وزارت بهداشت دریافت کنیم و از دانشکده داروسازی علوم دارویی اقدام خواهیم کرد.

این مسئول با قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی و تیم مدیریتی و همکاران ایشان و ابلاغ سلام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر رضایت، تفکر و پیگیری خاصی به امور دارند و این نشان از توجه این مدیر به همه ی بخشها است. تلاش روسا و مدیران موجب ایجاد انگیزه در بقیه حوزه‌ها و هم‌گرایی مدیران در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی برای توسعه دانشگاه شده است.

در پایان این جلسه مدیران حوزه آموزش، پژوهش و اداری معاونت علوم پزشکی، ضمن پاسخ به تعدادی از سوالات مطرح شده از سوی هیات علمی و حاضرین در جلسه از زحمات همکاران واحد علوم دارویی و پیشرفت های محسوس آن قدردانی کردند.

20101

کد خبر: 586654

وب گردی

وب گردی