طرح استفساریه ماده 59 قانون برنامه پنجم  به کمیسیون برنامه و بودجه  ارجاع شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با طرح استفساریه ماده 59 برنامه پنجم توسعه درخصوص الحاق و مشمول کردن اضافه‌کار کارکنان به فوق‌العاده مستمر بازنشستگی آنها مخالفت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی استفساریه ماده 59 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان، با پیشنهاد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای اصلاح آن با 90 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

همچنین در ادامه پیشنهاد حذف اصلاح این طرح مطرح شد که نمایندگان با 43 رأی موافق، 73 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن با آن مخالفت کردند.

در نهایت محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی پس از عدم تصویب و حذف طرح مذکور، آن را برای بررسی و اصلاحات بیشتر به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارجاع داد.

در موضوع این استفساریه آمده بود:

با توجه به صدر ماده 59 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که اشعار می‌دارد، آن دسته از کارکنان دستگاه هایی که مشمول قانون تامین اجتماعی می‌باشند از هر جهت از جمله شرایط بازنشستگی و سایر مزایا تابع قانون مذکور و اصلاحات آن می‌شوند.

آیا کارکنانی که به استناد مواد 101 و 102 قانون مدیریت خدمات کشوری صندوق تامین اجتماعی را جهت بازنشستگی انتخاب نموده‌اند و به استناد بند 5 ماده 2 و ماده 30 قانون تامین اجتماعی از فوق‌العاده اضافه کار آنان کسور بازنشستگی کسر شده است، کماکان فوق‌العاده اضافه کار آنان تا زمان بازنشستگی مشمول کسر کسور بازنشستگی بوده و به تبع آن از مزایای مربوطه بهره‌مند خواهند شد؟

در پاسخ به این استفساریه مطرح شده که؛ بلی، در صورتی که به استناد بند 5 ماده 2 و ماده 30 قانون تامین اجتماعی از فوق‌العاده اضافه کار آنها کسور بازنشستگی کسر شده باشد، کماکان فوق‌العاده اضافه‌کار آنان تا زمان بازنشستگی مشمول کسر کسور بازنشستگی بوده و به تبع آن از مزایای مربوطه بهره‌مند خواهند شد

203/201

کد خبر: 586697

وب گردی

وب گردی