رییس صندوق رفاه دانشجویان خبرداد: بخشودگی جرایم دانشجویان بدهکار

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از بخشودگی صددرصدی جرایم دیرکرد پرداخت وام های دانشجویان بدهکار صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت ایام الله دهه فجر خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری که در صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد،با اعلام این خبر گفت: براساس این طرح، دانش‌آموختگانی که به این صندوق بدهکار بوده و به علت عدم پرداخت به موقع اقساط دارای جریمه دیرکرد هستند، می‌توانند به مناسبت دهه فجر از 12 تا 22 بهمن با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان و بازپرداخت یک جای بدهی خود، از این بخشودگی استفاده نمایند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای مراعات شرایط دانش‌آموختگان بدهکار به صندوق رفاه دانشجویان و تسهیل بازپرداخت بدهی، با پیشنهاد صندوق رفاه و تصویب هیات امنا طرح بخشودگی تا صددرصد جرایم دیرکرد بدهی بدهکاران فقط برای یک بار در ایام دهه فجر اجرا می‌گردد.

وی ادامه داد: به موجب این طرح دانش‌آموختگانی که به این صندوق بدهکار بوده و به علت عدم پرداخت به موقع اقساط دارای جریمه دیرکرد هستند می‌توانند از 12 تا 22 بهمن‌ماه با مراجعه به سامانه صندق رفاه دانشجویان به نشانی www.bp.swf.ir و بازپرداخت یکجای بدهی خود از این بخشودگی استفاده نمایند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مورد کمترین و بیشترین میزان بدهی توضیح داد: کمترین میزان بدهی مربوط به سال 1356 و به مبلغ 15 هزار ریال و بیشترین میزان بدهی مربوط به دانش آموخته‌ای که میزان 470 میلیون ریال بوده که متعلق به وام ودیعه مسکن ویژه نخبگان و وام ویژه دکتری هست.

مهندس یزدان‌مهر با بیان اینکه بیشترین میزان جریمه 3 میلیون و 254 هزار تومان است، در مورد تعداد بدهکاران بیان کرد: تعداد بدهکاران معوق صندوق 465 هزار و 168 نفر و به مبلغ 1620 میلیارد ریال است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پایان با اشاره به طرح بخشودگی 50 درصدی جرایم در شهریور و مهرماه جاری گفت: در طرح بخشودگی 50 درصدی جرایم که در شهریور و مهر سال جاری برگزار گردید، حدود 497 نفر در فراخوان شرکت کردند و مبلغ 640 میلیارد ریال از بدهی‌های معوق و جاری صندوق وصول شد.

20101

کد خبر: 586742

وب گردی

وب گردی