فروش 19 میلیونی  Xbox One

در حالی که شرکت مایکروسافت آمار رسمی فروش کنسول «ایکس باکس وان» (Xbox One) را منتشر نکرده، شرکت EA به این موضوع اشاره کرده که تا این لحظه 19 میلیون دستگاه از این کنسول نسل هشتمی فروش رفته است.

شرکت EA که به تازگی گزارش مالی خودش را منتشر کرده، اطلاعاتی را هم از میزان فروش کنسول‌های «پلی استیشن 4» (PlayStation 4) و ایکس باکس وان در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. این شرکت به این موضوع اشاره کرده که تا این لحظه فروش کنسول‌های بازی نسل هشتمی مایکروسافت و سونی به 55 میلیون دستگاه رسیده که این آمار 50 درصد بیشتر از زمان مشابه برای کنسول‌های نسل هفتم (ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3) است.

با در نظر گرفتن اطلاعات منتشر شده از سوی EA و فروش 35.9 میلیون دستگاه کنسول PS4، احتمال دارد که تا این لحظه بیش از 19 میلیون دستگاه کنسول Xbox One به فروش رفته باشد. مایکروسافت زمان زیادی است که آمار فروش کنسول بازی خودش را اعلام نکرده و براساس آخرین آمار منتشر شده در سال 2014، این شرکت 10 میلیون ایکس باکس وان فروخته است.

البته در گزارش‌های مالی مایکروسافت به افزایش فروش Xbox One در سال 2015 اشاره شده است. همچنین این شرکت در طول فصل تعطیلات سال 2015 هم توانسته بود کنسول‌های بیشتری به فروش برساند. این شرکت مدتی پیش اعلام کرد که فعالیت کاربران در شبکه‌ی «ایکس باکس لایو»(Xbox Live) بیش از 30 درصد افزایش داشته و میزان کاربران این شبکه‌ی آنلاین به 48 میلیون نفر رسیده است.

در سال 2016 هم بازی‌های بیشتری برای Xbox One‌ عرضه می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توان به Quantum Break، Gears of War 4 و Crackdown 3اشاره کرد.

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در تاریخ 6 اسفند ماه (25 فوریه) یک برنامه‌ی مخصوص برای بازی‌های ایکس باکس وان و ویندوز 10 برگزار کند. برنامه‌ای که به احتمال زیاد به PlayStation Experience شرکت سونی شبیه خواهد بود و در آن بازی‌های مختلف به نمایش در می‌آیند.

20104

کد خبر: 586764

وب گردی

وب گردی