نمایندگی دانشگاه‌های خارجی در مناطق آزاد تجاری  ایجاد می شود

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در حال تدوین قانون برای ایجاد نمایندگی دانشگاه‌های خارجی در مناطق آزاد تجاری هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مجتبی شریعتی نیاسر صبح امروز در ششمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در برنامه ششم توسعه، موضوع ایجاد نمایندگی‌های دانشگاه‌های خارجی در مناطق آزاد بیان شده که وزارت علوم در حال تدوین قانون لازم برای این موضوع است.

وی با اشاره به نقشه جامع علمی کشور گفت: در گذشته بستر لازم برای اجرای تمام احکام نقشه جامع علمی کشور وجود نداشت اما اکنون زمینه دستیابی به این احکام فراهم شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: مباحث بین‌المللی آموزشی و علمی در قانون برنامه پنجم توسعه وجود داشت اما به بخشی از آنها دست نیافتیم که امیدواریم با اجرای برجام بتوانیم به این احکام دست یابیم.

شریعتی نیاسر اضافه کرد: از مجموع قوانین برنامه پنجم در حوزه آموزش عالی، ۳۱.۱ درصد از احکام تکالیفی این برنامه محقق شده و مابقی موکول به برنامه ششم شده است.

وی به برنامه ششم اشاره کرد و گفت: در تبصره ۲۳ این برنامه، پیشنهادهایی برای ایجاد دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و ایجاد شعب واحدهای آموزشی خارجی ارائه شده که امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق‌بخشی به این اهداف گام برداریم.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در حوزه بین‌الملل، توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی بسیار مهم است‌ و در برنامه ششم، دانشگاه‌ها مجاز شده‌اند با مراکز خارج از کشور ارتباط برقرار کنند.

20104

کد خبر: 586796

وب گردی

وب گردی