موضع اندونزی با سازمان همکاری های اسلامی درباره با ایران یکسان نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی با اشاره به بیانیه اخیر سازمان همکاری های اسلامی گفت: موضع اندونزی با موضع این سازمان در ارتباط با ایران کاملا یکسان نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سپند وینوز، آرماتانا نصیر سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که راجع به نتایج اجلاس فوق العاده وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده این مطلب را بیان کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی افزود: همان طور که مشخص است سازمان همکاری های اسلامی بیشتر متمایل به عربستان سعودی است و ایران را متهم به دخالت در امور داخلی سایر کشورها به ویژه عربستان در ارتباط با اعدام شیخ نمر کرده است.
به گفته آرماتانا نصیر این در حالی است که اندونزی نقطه نظرات متفاوتی در خصوص تنش بین ایران و عربستان در اجلاس هفته گذشته OIC در جده ابراز کرد.
نصیر تصریح کرده است که در این نشست محور اصلی سخنرانی و تلاش های وزیر خارجه اندونزی فراهم کردن زمینه گفت و گو بین ایران و عربستان در راستای بهبود روابط و مناسبات همسایگان با یکدیگر درچارچوب سازمان همکاری های اسلامی بود، ولی پیش نویس بیانیه جده توسط عربستان تنظیم شده بود و به اعتقاد اندونزی این پیش نویس نگاه به گذشته داشت و از گفت و گوهای سیاسی حمایت نمی کرد و به همین دلیل موجب ایجاد شور و اشتیاق برای دوستی در منطقه نمی شد.
به گفته وی اندونزی اصرار داشت که این دیدگاه دربیانیه گنجانیده شود، اما اصرار اندونزی به جایی نرسید و بیانیه ای به تصویب رسید که از نظر ما هیچ نگاهی به جلو نداشت.

201/201

کد خبر: 586852

وب گردی

وب گردی