قیمت مرغ ایرانی از برزیلی ارزانتر می شود؟

بازار گوشت مرغ نسبت به هفته های گذشته بهبود نسبی پیدا کرده است به طوری که قیمت گوشت مرغ طی روزهای گذشته کیلویی 150 تومان افزایش یافته و به 3700 تومان در مرغداری ها رسیده است، اما این قیمت همچنان پایین تر از نرخ مصوبی است که حداقل سود آنها را تامین می کند.

به گزارش ایسکانیوز، درحالی قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ آماده طبخ در عمده فروشی 4800 تا 5000 تومان و در مراکز عرضه کننده گوشت مرغ در سطح شهر به طور میانگین 5200 تومان است که این محصول در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران 5550 تومان قیمت دارد.

قیمت گوشت مرغ صادراتی برزیل به روسیه و عراق پایین تر از ایران است

وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید به گونه ای گوشت مرغ مازاد تولیدشده را خریداری کنند که تامین کننده منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد.
همچنین برای کنترل بهتر بازار گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام باید به فکر افزایش صادرات این محصول باشند و برای رسیدن به این مهم راهی جز رقابت پذیرتر کردن این محصول در بازار جهانی ندارند زیرا قیمت گوشت مرغ صادراتی کشورهایی مانند برزیل به روسیه و عراق بسیار پایین تر از قیمت گوشت مرغ صادراتی ایران است.

هر کیلوگرم گوشت مرغ برزیلی در بازار عراق یا مسکو حدود 1.3 دلار است در حالی که قیمت مرغ عرضه شده در برزیل کمتر از سه دلار نیست و این نشان می دهد که برزیل تا چه اندازه مشوق و یارانه برای صادرکنندگان گوشت مرغ در نظر گرفته است.
همچنین عراق به دلیل اشتراکات دینی و مذهبی گوشت مرغ ایرانی را گران تر از گوشت مرغ برزیلی خریداری می کند، اما برای صادرات به روسیه و کشورهایی مانند آن باید به فکر کاهش هزینه های تولید و رقابت پذیرترکردن گوشت مرغ ایرانی بود تا بتوانیم بازار این محصول را در داخل و خارج از کشور به خوبی کنترل کنیم.

قیمت جدید مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و بازار در جدول زیر آمده است؛

نام محصول

قیمت مصوب هر کیلو در میادین

قیمت مصوب هر کیلو در بازار

مرغ کامل تازه،بسته بندی کیسه ای

5550 تومان

5200 تومان

مرغ کامل تازه بسته بندی بشقابی

5670تومان

5400تومان

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

6450تومان

5600تومان

401401

کد خبر: 586869

وب گردی

وب گردی