موافقان: کاهش ساعات کار زنان منتهی به کاهش برابری نمی شود /مخالفان :ایجاد بی‌رغبتی در کارفرمایان برای به‌کارگیری زنان

نمایندگان مخالف کلیات لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل معتقد بودند چنین قوانینی نمی تواند کمکی به آنها کند، اما موافقان گفتند زنان نقش اساسی در تربیت خانواده دارند و کاهش ساعت کاری آنها می تواند به این امر کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، سیدمحمدحسین میرمحمدی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 12 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: وقتی بانویی در منزل یک معلول دارد یا سرپرست خانوار و نیازمند است نمی تواند صرفا با کاهش ساعات کاری به مشکلات خود رسیدگی کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارات خود خاطرنشان ساخت: مسائل زنان باید به گونه دیگری حل شود و معلولان و نیازمندان باید از طریق دیگری مورد حمایت قرار گیرند که نمونه آن تحت پوشش قرار گرفتن از سوی سازمان بهزیستی است ضمن اینکه می توان برای زنان شاغل مزایای کاری بیشتری ایجاد کرد اما کاهش ساعات کاری کمکی به آنها نمی کند.

لاهوتی: تعیین تکلیف کاهش ساعت کار برای زنان در نهادهای غیردولتی خلاف قانون است

مهرداد لاهوتی نیز در ادامه این جلسه در مخالفت با کلیات لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل به درصد پایین مشارکت زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: باید برای کار زنان ایجاد انگیزه کنیم تا درصد بیشتری از آنها جذب کار شوند و با قوانین این چنینی نباید به آنها آسیب زد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نباید برای بخش غیردولتی تعیین تکلیف کنیم که خلاف قانون نیز هست،‌ خاطرنشان کرد: درصد ساعت کار برای نهادهای دولتی و غیردولتی نباید کاهش یابد که منجر شود کارفرمایان رغبتی به استخدام زنان نداشته باشند.

جمیری: کاهش ساعت کاری در جهت تربیت خانواده مهم است

عبدالکریم جمیری نیز در ادامه این جلسه در موافقت با کلیات لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل گفت: بانوان در نظام دینی و جامعه اسلامی نقش اساسی دارند و هیچ کدام از کارهای آنها نباید جایگزین دیگری شود چرا که مانع ایفای نقش آنها در خانواده و جامعه خواهد شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانوان نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند که در نهایت همین امر باعث پیشرفت و توسعه کشور می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با وجودی که باید به عموم بانوان میدان برای کار داده شود اما باید توجه کرد که نقش اساسی آنها در زندگی تربیت خانواده است که کاهش ساعت کاری می تواند به این امر کمک کند.

قوامی: کاهش ساعات کاری زنان باعث نابرابری در جامعه نمی‌شود

هادی قوامی نیز به عنوان موافق پایانی کلیات لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل به تربیت افراد که برعهده زنان خانواده است اشاره کرد و گفت: تربیت فرزندان ریسک پذیر بسیار حائز اهمیت است که در نهایت منجر به افرادی می شود که می توانند در حوزه اقتصادی فعالیت کنند و عدم حضور و تربیت از سوی مادر باعث گوشه گیری آنها می شود که نتیجه مطلوبی برای نسل آینده ندارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش ساعات کار زنان منتهی به کاهش برابری نمی شود بلکه در کوتاه مدت باعث رشد تولید به لحاظ عدم درگیری ذهنی مادران و در بلندمدت موجب تربیت فرزندان بهتری در جامعه می شود.

203/201

کد خبر: 587011

وب گردی

وب گردی