فرید ذاکر خبر داد: اعطای تسهیلات حمایتی از مخترعان و شرکت های دانش بنیان در آینده نزدیک

مدیر کل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای وام کارآفرینی و مهارت محوری به مخترعین و شرکت های دانش بنیان در آینده خبر داد و گفت: می توان این خبر خوش را داد که تفاهم نامه ای برای حمایت از مخترعان و شرکت های دانش بنیان در دست داریم که کارهای کارشناسی مراحل انتهایی را سپری می کند و به زودی پس از امضای تفاهم نامه با بانک این موضوع خبری خواهد شد و دستور العملش به مراکز آموزشی ابلاغ خواهد شد.

فرید ذاکر به ایسکانیوز گفت: بر طبق تفاهم نامه ای که دانشگاه آزاد اسلامی با بانک ملی در سال 92 به امضا رسانده است، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلاتی را با نرخ ترجیهی دریافت می کرد.

او با بیان اینکه این تسهیلات برای اعضای هیات علمی تا نرخ 60 میلیون تومان و برای کارکنان حداقل تا سقف 40 میلیون تومان بود گفت: البته در تفاهم نامه قبلی این تسهیلات فقط به کارکنان رسمی دانشگاه تعلق می گرفت ولی خوشبختانه در این دوره با پیگیری های صورت گرفته براساس الحاقیه ای که به تفاهم نامه اضافه شده است کارکنان قراردادی نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

ذاکر گفت تغییرات مثبتی در این تسهیلات به وجود آمد که براساس آن علاوه بر کارکنان رسمی، کارکنان قراردادی نیز می توانند از تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی تا سقف 20 میلیون تومان بهره مند شوند.

او در ادامه ضمن اعلام این خبر گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده سهمیه واحدهای دانشگاهی را مشخص کرده ایم بنابراین هر واحد دانشگاهی می توانند تعداد هیات علمی و کارکنان خود را برای دریافت این تسهیلات به دانشگاه معرفی کنند.

مدیر کل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به یکی دیگر از بندهای تسهیلاتی دانشجویی در این تفاهم نامه گفت: براساس این تفاهم نامه دانشگاه آزاد میتواند در سال 23 هزار دانشجو را برای ارائه تفاهم نامه معرفی کند.

او در ادامه افزود: از این 23 هزار دانشجو 10 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 10 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 3 هزار نفر در مقطع دکتری تخصصی می توانند از این وام بهره مند شوند.

ذاکر با بیان اینکه سقف دریافت وام براساس سرانه دانشجویی و نسبتی که دانشجو در هر یک از مقاطع تحصیلی که هر واحد دانشگاهی داشته است، تعیین شده است گفت: سهمیه دانشجویان کارشناسی تا سقف 25 میلیون ریال، دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف 50 میلیون ریال و دانشجویان دکتری تخصصی تا سقف 100 میلیون ریال با نرخ ترجیهی به بانک ملی معرفی خواهند شد و از تسهیلات بهره مند خواهند شد.

او در ادامه گفت: سالانه 6 هزار نفر از کارمندان و کارکنان رسمی و قرار دادی و 8 هزار نفر از اعضای هیات علمی می توانند از تسهیلات بهره مند شوند.

مدیر کل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت بیش از 580 میلیارد تومان وام خبر داد و گفت: تا کنون روند ارائه تسهیلات خوب بوده است. تعداد قابل توجهی از کارکنان و اعضای هیات علمی تسهیلات دریافت کرده اند که تا به امروز بیش از 580 میلیارد تومان تسهیلات برای کارکنان و اعضای هیات علمی پرداخت شده است.

او با بیان اینگه بخش دیگری از تفاهم نامه مربوط به ارائه تجهیزات برای پروژه های عمرانی دانشگاه است گفت: دانشگاه آزاد به واحدهایی که نیاز به تجهیزات داشته اند بیشتر از 100میلیارد تومان تسهیلات خرید تجهیزات پرداخت کرده است. این روند ادامه دارد. واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات براساس قوانین و مقررات دانشگاه و قوانین پولی بانک پرونده خود را تکمیل می کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن از تسهیلات عمرانی با نرخ ترجیهی بهره مند می شوند.

ذاکر از اعطای وام کارآفرینی و مهارت محوری به مخترعین و شرکت های دانش بنیان در آینده خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با این موضوع برنامه هایی در دست دارد. در این رابطه با برخی از بانک ها به تفاهم رسیده ایم البته تفاهم نامه همچنان در دست بررسی است و نهایی نشده است. اما می توان این خبر خوش را داد که تفاهم نامه ای برای حمایت از مخترعان و شرکت های دانش بنیان در دست داریم که کارهای کارشناسی مراحل انتهایی را سپری می کند و به زودی پس از امضای تفاهم نامه با بانک این موضوع خبری خواهد شد و دستور العملش به مراکز آموزشی ابلاغ خواهد شد.

او در ادامه گفت: ما به صورت موازی با موسسات پولی و بانکی در حال رایزنی هستیم. تعداد این بانک ها زیاد است و پیش نویس هایی را که دو طرف با هم مبادله کردند بررسی می کنیم تا براساس ضوابط و مقررات اداری و مالی دانشگاه تصمیم گیری کنیم.

مدیر کل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی متقاضیان وام شهریه دانشجویی می توانند به مراکز آموزشی خود مراجعه کنند و براساس اولویت ثبت نام و سیاست های واحدهای دانشگاهی متقاضیان را به ما معرفی کنند و بعد از اینکه لیست متقاضیان را دریافت کردیم، اسامی را به بانک اعلام خواهیم کرد تا دانشجویان بتوانند از تسهیلات بهره مند شوند. دانشجویانی که از تسهیلات بهره مند می شوند براساس قراردادی که بانک منعقد می کنند و تضامینی که به بانک می دهند شهریه خود را به صورت ماهانه طی اقساطی با نرخ ترجیهی پرداخت می کنند.

او در ادامه بیان کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر به حوزه اداری مالی واحد و مراکز آموزشی مراجعه کنند و لیست سهیه بهره مندی از وام شهریه به تمامی مراکز آموزشی ابلاغ شده و براساس سهیمه ثبت نام صورت خواهد گرفت و متقاضیان معرفی خواهند شد و کارهای مربوط به دریافت تسهیلات و معرفی نامه از طریق اداره کل تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی صورت می گیرد.

20104

کد خبر: 587108

وب گردی

وب گردی