معاون دانشجویی و فرهنگی واحد یادگار امام (ره):  انقلاب اسلامی  جهشی برای حضور واقعی  اسلام در عرصه جهانی به شمار می رود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری گفت: انقلاب اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) باعث بیداری تمامی مسلمانان جهان و سبب ایجاد و رشد انگیزه انقلاب های دیگر در کشورهای اسلامی شد که امروزه پس از گذشت سال‌های متمادی این انقلاب ها همچنان جریان دارد.

حجت الاسلام فرهادیان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به ایسکانیوز گفت: پیدایش انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) جهشی برای حضور واقعی دین اسلام در عرصه جهانی به شمار می رود و روحیه مبارزه با حکومت های مستکبر و خودکامه را نشان می دهد. همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند : « اگر انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدی وجود نداشت که سلطه جهنّمىِ تحقیرآمیز امریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌القلب پهلوی از این مملکت برکنده شود».

او در ادامه افزود : اگر کاوشی در تاریخ 36 سال انقلاب اسلامی داشته باشیم می توانیم وقایع این سال ها را به چند مقطع تقسیم کنیم.

فرهادیان در ادامه گفت: مقطع اول، بیداری اسلامی در ایران از سال 42 آغاز شد و در سال 56 به اوج خود رسید. در سال 57 به ثمر نشست و در این برهه از زمان افرادی چون شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید مطهری و ... نقش موثری در به بارنشستن این انقلاب و بیداری قشر دانشگاهی و تشکل های دانشجویی داشتند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) تاکید کرد: اگر روشنگری و هدایتگری های امام امت نبود شاید اتفاقی می افتاد که امروز ما برای خیلی از کشورهای اسلامی شاهد هستیم که انقلاب آنها به بی راهه رفته است.

او افزود: مقطع دوم، هشت سال دفاع مقدس و درخشش مردم عزیز ایران که با بسیج همه جانبه توانستند که معادلات سیاست مداران شرق و غرب را در هم کوبیده و چهره سیاسی خاورمیانه را تغییر دهند. جنگ 8 ساله و دفاع مقدس ما جنگ بین ایمان و کفر بود و در صحنه های نبرد بعد معنوی، ارتباط با خدا، اخلاص، بی توجهی به امکانات دنیوی و در یک کلمه توکّل بازتابی دگر داشت. مدیریت امام بر کل انقلاب و از جمله بر دفاع مقدس نشات گرفته از همان ولایت تشریعی خدا بود و رهبری امام تجلی بخش و تبلور ولایت معصوم بود که ولایت معصوم خود تجلی بخش ولایت الله است.

فرهادیان اضافه کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای جنگ این بود که انقلاب ماند، موانع از بین رفت و پایه های انقلاب قوی تر شد. دستاورد دیگر 8 سال دفاع مقدس این است که ،جنگ را تحمیل کردند که حداقل از صدور انقلاب جلوگیری کنند، نگذارند صدای این انقلاب به کشورهای دیگر برسد، اما جنگ، بهترین رسانه شد تا میلیون ها مسلمان جهان ندای انقلاب را بشنوند! و روحیه ضد استکباری پیدا کنند. انقلاب ما فقط احیای اسلام نبود، احیای تفکر دینی بود و مقاومت ما در دوران دفاع مقدس و ایستادگی که در برابر دشمن انجام دادیم فقط این نبود که ایران ایستاد، بلکه نشان داد که می توان در مقابل مجهزترین دشمن ایستادگی کرد و آن را سرنگون کرد.

مسئول تشکل های سیاسی اسلامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری مقطع سوم را دوران سازندگی بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بیان کرد و اضافه کرد: اگر این روحیه جهادی نبود، این مهم به انجام نمی رسید و این روحیه مقدس در طول حیات انقلاب اسلامی و در سایه فرهنگ انقلابی همراه با شور و نشاط خدمت به مردم توانسته است نقش بسیار موثری در فرآیند توسعه همه جانبه کشورمان ایفا کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) افزود: مقطع چهارم، دوران تحریم های ظالمانه که توسط دشمنان انقلاب اسلامی ایران به جهت به زانو درآوردن این ملت انجام گرفت اما مردم با همت و پشت کار، از جمله جوانان آگاه و بابصیرت، در توسعه و پیشرفت لحظه ای درنگ نکرده و در مقابل تحریم های ناجوانمردانه ایستادگی کردند. در این دوران راه اندازی مراکز رشد و واحدهای فناور در دوران تحریم که توسط دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی به وقوع پیوست از جمله این فعالیت ها بود و مصداق بارز کار جهادی به حساب می آید.

او اضافه کرد: مقطع پنجم دوران پس از تحریم است که دروازه های باز اقتصادی روبه روی ما قرار دارد و امید می رود مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان با بصیرت و تلاش صنایع و کارخانجات را با وسایل مدرن تجهیز کنند.

فرهادیان با اشاره به اثربخش بودن شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فعال دانشگاه آزاد اسلامی در دوران پساتحریم افزود: این مراکز رشد و واحد های فناور را که امتحان خود را با موفقیت طی کرده اند می توانند در دوران پسا تحریم هم در توسعه اقتصادی کشور سهم بسزایی داشته باشند.

او افزود: موفقیت در دوران پسا تحریم به عواملی از جمله توسعه وفاق و همدلی داخلی ، هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان ، توسعه اقتصاد مقاومتی و دوری از نفت ، توجه بیشتر به نسل جوان و جلو گیری از پیری جمعیت و دیگر عوامل بستگی دارد.

فرهادیان در ادامه گفت: انقلاب اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) باعث بیداری تمامی مسلمانان جهان و سبب ایجاد و رشد انگیزه انقلاب های دیگر در کشورهای اسلامی شد که امروزه پس از گذشت سال‌های متمادی این انقلاب ها همچنان جریان دارد.

20101

کد خبر: 587280

وب گردی

وب گردی