انتقاد حامد بهداد از عملکرد صداو سیما: اینکه خوراک همه هموطنان من سریال‌های ترکی است مرا آزار می‌دهد

عوامل فیلم "دیشب اتفاق افتاد" با انتقاد از شکاف میان تلویزیون و سینما گفتند: این دو رسانه جدا از هم نیستند و سوءتفاهم‌ها و نگاه‌های متفاوت باعث ضربه خوردن به هر دوی رسانه‌ها و سوءاستتفاده رقبا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا نشست مطبوعاتی فیلم "نیمه شب اتفاق افتاد" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی تینا پاکروان با حضور گوهر خیراندیش، رویا نونهالی، ستاره اسکندری و حامد بهداد، ظهر امروز (سیزدهم بهمن ماه) در برج میلاد برگزار شد.

پاکروان درباره عدم حضور عوامل فیلم در برنامه شب گذشته سینمای ایران گفت: ما باید همه کنار یکدیگر بایستیم که چقدر خوب است این اتفاق در جشنواره بیفتد. نباید سینما و تلویزیون را از هم منفک کرد. سینمای ایران بدون حمایت تلویزیون نمی‌تواند سرپا بیایستد و تلویزیون ایران هم این نیاز متقابل را دارد.

بهداد با ورشکسته دانستن تلویزیون ایران گفت: تلویزیون ما دیگر توسط خودمان هم تماشا نمی‌شود و همه مخاطبانش را از دست داده. تلویزیونی که مال ماست و ما مال آن هستیم.

وی ادامه داد: برای من به عنوان ایرانی جذاب نیست که برنامه‌های تلویزیون کشورم دیده نمی‌شود. ما از تلویزیون مشورت و همکاری می‌خواهیم. تلویزیون دچار سوءتفاهم است. ما دستمان در دست هم نیست.

پاکروان نیز در صحبت‌هایش گفت: ما همه یکی هستیم. اگر بازیگران ما در تلویزیون کار نکنند چه کسانی باید در رسانه ملی بازی کنند. چرا نباید تیزرهای فیلم‌های سینمایی از تلویزیون پخش نشود. مگر فیلم‌های ما مجوز وزارت ارشاد را ندارند؟ مگر ما همه پای صندوق‌های رای نرفته‌ایم و به این دولت رای نداده‌ایم؟

وی با بیان که قرار است همه ما برای تلویزیون کار کنیم و سریال بسازیم، ادامه داد: اگر تلویزیون و دولت جداست به ما بگویید که بزرگترمان که آقای جنتی است را بفرستیم و با رییس سازمان صداوسیما صحبت کند.

وی با تاکید بر این مطلب که ما به هم نیاز داریم، افزود: فیلم‌های ما با بودجه‌های میلیاردی و با زحمت ساخته می‌شوند. اما به صورت غیرمجاز از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شوند و این ضربه به اقتصاد سینماست. مگر قرار نیست ما فرهنگسازی کنیم.

پاکروان درباره کمک‌هایی که تلویزیون می‌تواند به سینما بکند، گفت: در این روزهای جشنواره؛ شکل گرفتن تعامل بهترین فرصت است اگر ما این کار را نکنیم رقیب از فرصت سوءاستفاده می‌کند چنانکه شاهد پخش تیزر فیلم‌ها از ماهواره به‌صورت رایگان هستیم. با وجود رکود قبل از جشنواره؛ اقتصاد سینما به کمک پخش این تیزرها تکان خورده و این به دلیل اطلاع‌رسانی به مردم از طریق شبکه‌های ماهوارهاست. این نشان می‌دهد سینما پتانسیل همراه کردن مردم را دارد.

وی ادامه داد: تلویزیون با پخش تیزر می‌تواند سینما را از حالت بحران خارج کند.

وی با اشاره به خبرهای کذب در برخی رسانه‌ها گفت: کاش برخی از رسانه‌ها قبل از اینکه خبری را منتشر کنند با مسئولان فیلم صحبت کنند.

بهداد نیز با اشاره به این مطلب که عدم حضورم در یک برنامه برایم آزاردهنده نیست ؛گفت: اینکه خوراک همه هموطنان من سریال‌های ترکی است مرا آزار می‌دهد. اینکه چرا جریان خرد و اندیشه و هنر و فرم در تلویزیون دیده نمی‌شود مرا آزار می‌دهد. جریانی که می‌تواند سطح سلیقه مردم را بالا ببرد. چرا نباید اهالی سینما از تلویزیون و مخاطبانی که می‌تواند داشته باشد محروم باشند.

پاکروان با تشکر از سلیمانی و شجاع نوری گفت: صحبت‌هایی که در شب گذشته مطرح شد شایعه بود و ما به دلیل اینکه باید در مراسم فرش قرمز برج میلاد حاضر می‌شدیم؛ در برنامه حضور پیدا نکردیم.

وی با اشاره به پربیننده بودن برنامه 90 گفت: این برنامه به این دلیل بییننده دارد که حرفش را راحت می‌زند به ما هم اجازه دهید که حرفمان ار راحت بزنیم.

گوهر خیراندیش در ادامه این نشست گفت: اگر مسئولان تلویزیون به اهالی هنر اعتماد نکنند کلاهشان پس معرکه است. آنقدر شبکه‌های ماهواره‌ای تیزر فیلم‌ها را مجانی تبلیغ می‌کنند و برنامه‌های متنوع و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف مستند، سریال، تاریخی تولید می‌کنند و برای تولید برنامه بودجه می‌گذارند که تلویزیون نمی‌توان با آنها رقابت کند.

وی درباره برنامه شب گذشته گفت: من با پوشش کلاه پهلوی در برنامه حاضر شدم اما از رفتن من جلوی دوربین ممانعت کردند که البته من خودم نیز اعلام کردم جلوی دوربین نمی‌روم و انصراف دادم. من نمی‌خواستم مشکلی برای آقای شجاع نوری و این برنامه پیش بیاید.

وی ادامه داد: باید به زیبایی شناسی بازیگر احترام گذاشت و این نگاه‌ها و چند دستگی‌ها را کنار گذاشت. ارشاد باید چانه‌زنی کند و با ارشاد یکدست شود. تا زمانی که این اعتماد به وجود نیاید تا ثریا این دیوار کج می‌رود. من پیشنهادهای زیادی در خارج از کشور دارم اما می‌خواهم در کشور خودم کار کنم. من حتی پیشنهاد بازی در نقش نانوا را از یک کشور به‌رغم علاقه‌ام به نقش به دلیل احترام به کشورم رد کردم.

502502

کد خبر: 587338

وب گردی

وب گردی