رییس جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم: در قضیه برجام همه قوا دست به دست هم دادند/ برای حل مشکلات کشور به تعامل با دنیا نیاز داریم

رئیس جمهوری با بیان اینکه در ماجرای برجام همه قوا در داخل کشور دست به دست هم دادند تا کار دولت به موفقیت برسد، تصریح کرد: در قضیه برجام همه قوا دست به دست هم دادند و هدایت های رهبری نیز راهگشای کار ما بود و هم اکنون نیز باید بکوشیم تا از شرایط تازه بهره برداری کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، رییس جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم در بخشی از سخنانش گفت: همه تلاش ها بر این بود که آن حصاری که بدخواهان دور کشور کشیده بودند برطرف شود چرا که در بسیاری از مواقع نیز حتی دیگر کشورها هم با دشمنان ما همکاری می کردند و به قول خودشان در سال های اخیر توانسته بودند جامعه جهانی را علیه ما با خود همراه کنند و یا اینکه حداقل بخشی از کشورهای دنیا را در این زمینه همراه خود کنند.

روحانی افزود: ما وقتی که می خواستیم کارهای بانکی با کشورهای همسایه و دوستان خودمان انجام دهیم این کشورها از انجام کار بانکی سر باز می زدند و یا حتی در بحث فروش نفت در دوران تحریم هنگامی که تصمیم می گرفتیم یک بشکه اضافه تر بفروشیم حتی دوستان ما هم برای خرید آن اعلام آمادگی نمی کردند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه این تحریم ها بر اساس یک دید غیرواقعی ایجاد شده بود، دادامه داد: دولت کوشید تا تحریم ها و شرایطی که بر اساس یک دید غیرواقعی نسبت به ایران به وجود آمده بود، برداشته شود و راه ها برای فعالیت باز شود.

رییس جمهور گفت: یکی از اهداف بزرگ ما برای عملی کردن برجام، فراهم کردن شرایطی بود تا مردم رفاه بیشتری داشته باشند و معیشت شان با آسودگی پیگیری شود.

وی ادامه داد: ما در برجام هم به دنبال لغو قطعنامه های ظالمانه علیه کشور بودیم و هم می کوشیدیم حقوق مان به رسمیت شناخته شود و در کنار آن نیز به معیشت مردم هم توجه داشت.

روحانی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور به تعامل با دنیا نیاز داریم، اما این تنها راه فائق شدن بر مشکلات نیست، اظهار کرد: این تنها یکی از راه های حل مشکلات است. ما باید موانع را از پیش پای مردم برداریم و مردم نیز بتوانند حرکت کنند و کارآفرینان ما هم در داخل کشور فعالیت های خود را گسترش دهند و مشکلات کشور حل شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت کوشید تا فضای جدیدی را پدید آورد که مردم بتوانند فعالیت های خود را بهتر ادامه دهند، گفت: ما فضای جدیدی را پدید آوردیم و اگر مردم نباشند نمی توانیم در برابر مشکلات موفق شویم؛ چرا که ملت ما به خاطر مقاومت و ایستادگی اش در برابر دشمنان انقلاب بود که توانست سبب موفقیت کشور در برجام شود.

201/201

کد خبر: 587437

وب گردی

وب گردی