توسط پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات;  پارکینگ هوشمند شهری و باغ هوشمند رونمایی شد

نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی گروه مکاترونیک واحد علوم و تحقیقات با عنوان " ارائه پروژه های عملی  پارکینگ هوشمند شهری و باغ هوشمند "با حضور جمعی از اساتید ، پژوهشگران و محققان این واحد و  مدیران صنعت کشوررونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید سروری عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات و استاد راهنما پروژه های پارکینگ هوشمند و باغ شهری در مراسم رونمایی از این دستاوردها با بیان اینکه به دانشجویان تأکید شده است که در ارائه طرحها و پروژه ها به کاربردی بودن آنها توجه ویژه ای شود، افزود: پارکینگ هوشمند شهری و کشاورزی(باغ) هوشمند از جمله این پروژه ها هستند که علاوه بر ساده بودن کم هزینه نیز هستند.

فرهاد امیری مقدم، مدیر ارزیابی معاونت تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه به تشریح خدمات این صندوق به شرکتهای دانش بنیان پرداخت و با اشاره به نام گذاری سال 1389 به سال نوآوری و شکوفایی گفت: در این سال قانونی به تصویب رسید که براساس آن محصولات دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند که در راستای آن اقدام به ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی شد.

وی با بیان اینکه صندوقهای حمایتی متعددی در راستای حمایت از کاربردی کردن ایده ها و طرح های دانشجویان وجود دارد، افزود: برای اینکه دانشجویی بتواند طرحها و پروژه های خود را در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه دهد باید در قالب شرکت های دانش بنیانی که توسط معاونت علمی تحقیقاتی ریاست جمهوری ثبت شده باشد، ارائه نماید.

وی ادامه داد: تسهیلاتی مانند توانمندسازی، قرض الحسنه، لیزینگ و ... از جمله حمایت های مالی است که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک های مالی به شرکتها صورت می گیرد که با در اختیار قرار دادن سرمایه به این شرکتها در پروژه های آنها سهیم می شویم.

فاطمه عباسقلی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و عضو گروه تک سان و مجری طرح "سیستم آبیاری هوشمند" در ارتباط با طرح خود گفت: کاربرد این دستگاه پیش بینی و اندازه گیری رطوبت خاک و دمای هواست، که از طریق اتصال به اینترنت و اطلاع از وضعیت هوا بر اساس داده های هواشناسی، نسبت به تعیین زمان دقیق آبیاری باغ اقدام می کند.

محمد صیاد دانشجوی واحد علوم و تحقیقات نیز به طرح "ربات بذرکار" از فعالیت های پژوهشی خود اشاره کرد و گفت: این ربات که قابلیت هدایت از راه دور را دارد، دارای قابلیت های تشخیص سرعت، موقعیت، طول زمین است. همچنین با تغییر تغذیه کننده در این ربات می توان از آن بعنوان نهال کار نیز استفاده کرد.

زینب جواهری یکی دیگر از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در ارتباط با طرح "پارکینگ هوشمند" خود گفت: در این سامانه ماشین وارد پارکینگ شده و روی پالت های مخصوص قرار می گیرد. سپس توسط این پالت ها به جایگاه مخصوص فرستاده می شود و ما دیگر مشکل ورود و خروج ماشین ها را از پارکینگ نخواهیم داشت.

علی محمدی دانشجوی واحد علوم و تحقیقات و عضو گروه سپهر هیدرولیک در رابطه با طرح "پارکینگ دو طبقه غیر وابسته" ارائه شده توسط این گروه، اضافه کرد : این پارکینگ به گونه ای طراحی شده که ما دیگر مشکل کمبود فضا برای پارک ماشین ها را نخواهیم داشت زیرا در این طرح ماشین ها روی ریل های متحرک در دو طبقه مستقل قرار میگیرند و اگر شهرداری از این طرح حمایت کند ، خواهیم توانست این پارکینگ را که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است در نقاط گوناگون شهر اجرا کنیم.

مهسا عباسی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و عضو گروه یاقوت کبود در توضیح "طرح شناسایی آفت کرم گلوگاه انار" گفت: از آنجایی که انارهای صادراتی ایران جزء مرغوب ترین انارهای جهان است، لذا باید به سلامت آن نیز توجه ویژه ای شود تا از این اعتبار کاسته نشود. کرم درون انار می تواند به سایر انارها آسیب برساند پس لازم است تا این کرم شناسایی و محصولات سالم از ناسالم جدا شود.

20101

کد خبر: 587578

وب گردی

وب گردی