سونی تبلت‌های اکسپریا تولید نمی کند

براساس گزارش‌های منتشر شده،‌ مدیر فروشگاه‌های سونی در کشور ژاپن به این موضوع اشاره کرده که این شرکت قصد ندارد مدل جدیدی از تبلت‌های اکسپریا را راهی بازار کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، در این گزارش، گفته شده که به احتمال زیاد تولید تبلت‌های اکسپریا از اواخر اسفند ماه (ماه مارس) به پایان می‌رسد. البته این احتمال هم وجود دارد که سونی تولید مدل وای-فای را متوقف کند و همچنان به تولید مدل LTE ادامه دهد. منبعی که این خبر را منتشر کرده، می‌گوید که سونی هنوز تصمیم نگرفته مدل جدیدی از تبلت‌های اکسپریا را بسازد.

محصولات اندرویدی سونی در کشور ژاپن با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه نشده‌اند. برخلاف اینکه محصولات اندرویدی سونی در کشورهای مختلف بسیار زیاد هستند، این شرکت چند محصول محدود اندرویدی در ژاپن عرضه کرده است. بسیاری از تلفن‌های همراه میان‌رده و رده پایین سونی در ژاپن به فروش نمی‌رسند. به همین دلیل عرضه نشدن تبلت‌های اکسپریا در ژاپن اتفاق تعجب برانگیزی نیست.

‌‌‌‌از طرف دیگر محصولات سونی با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. به طور مثال تبلت اکسپریا Z3 کامپکت با قیمت 450 دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر فردی بخواهد این محصول را با تمام سرویس‌ها و قرار دادهای موجود داشته باشد، باید برای آن 800 دلار بپردازد. قیمت بالای این محصول باعث می‌شود که به عنوان رقیبی برای iPad شناخته شوند. محصولات اپل در ژاپن بسیار محبوب هستند و به همین دلیل تبلت‌های سونی با فروش خوبی مواجه نمی‌شوند. همچنین محصولات هم رده‌ی سونی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و بسیاری از کاربران به خرید آن‌ها تشویق می‌شوند. سونی امسال تبلت اکسپریا Z5 را معرفی نکرد که این موضوع می‌تواند دلیلی بر عدم ساخت تبلت‌های جدید از طرف این شرکت باشد.

براساس اطلاعاتی که از فروش محصولات سونی منتشر شده بود، فروش تبلت‌ها تنها 5 درصد از سود این شرکت در سال 2013 را به خودشان اختصاص داده بودند. این آمار باعث شده که سونی سرمایه‌گذاری روی بخش تحقیق و توسعه‌ی تبلت‌های خودش را کم کند تا در سال 2016 شاهد محصولی جدید از خانواده‌ی تبلت‌های این شرکت نباشیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌20104

کد خبر: 587710

وب گردی

وب گردی