از ناصرخسرو دارو نخرید ، تاریخ گذشته و قاچاق هستند

سخنگوی سازمان غذا و دارو، ضمن تاکید بر کیفیت بالای داروی ساخت داخل اذعان داشت: عموم داروهای موجود در ناصرخسرو تاریخ گذشته یا قاچاق هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمد هاشمی گفت: ۹۸ درصد پاسخ به نیازهای غیر واقعی در حوزه دارو از طریق بازار غیر اصلی صورت می گیرد و این خطر آفرین است.

او با اشاره به خرید دارو از بازار غیر رسمی، ادامه داد: از سوی ارائه دهنده دارو و سلسله مراحل دریافت دارو هیچ تضمینی برای صحت و سلامت وجود ندارد و این پروسه یک ریسک است.

هاشمی بیان داشت: حتی در خصوص دریافت از داروخانه ها نیز از مردم درخواست می کنیم بدون حضور مسئول فنی دارو تهیه نکنند.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو ادامه داد: حال فرض کنید یک فرد بی تجربه که اصلا مشخص نیست دارو چگونه بدست او رسیده، چه تضمینی برای سلامت دارو دارد؟ بنابراین این ریسک سراسر اشتباه است.

هاشمی در خصوص راهکارها گفت: در حوزه سخت افزاری اقدامات به قوه قضاییه و نیروی انتظامی برمی گردد که باید با یکدیگر در تعامل باشند.

او افزود: در بعد نرم افزاری باید روی سواد جامعه از جمله پزشکان فرهنگ سازی صورت گیرد چون وقتی پزشک دارویی را تجویز می کند که در فهرست رسمی کشور وجود ندارد، بیمار به هر ریسمانی چنگ می زند.

هاشمی با تاکید بر اینکه پزشکان باید در خصوص تجویز دارو توجیه شوند، گفت: «با قاطعیت اعلام می کنم کیفیت داروهای تولید داخل مناسب است و در این حوزه حرفی برای گفتن داریم؛ ضمن اینکه باید ذهنیت مبتنی بر کیفیت بالاتر داروی خارجی از میان برود.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: عموم داروهای موجود در ناصر خسرو یا تاریخ گذشته و یا قاچاق هستند و اگر پزشکان این دغدغه را از بین ببرند که مردم می توانند به داروهای داخلی اعتماد کنند، مشکلات این چنینی حل می شود.

105105

کد خبر: 587750

وب گردی

وب گردی