رئیس مجلس بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد /ضرورت بازسازی بیمارستان های فرسوده

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودها در حوزه بهداشت و درمان، بر استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش خصوصی در این عرصه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از دومین دستگاه شتاب دهنده خطی(ویژه بیماران سرطانی و صعب العلاج)، در قم افزود: با توجه به کمبود منابعی که امروز دولت با آن مواجه است، چاره ای نداریم جز اینکه از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف بهره ببریم.
وی به کاستی های استان قم در بخش بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد: این استان از زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دچار مشکلات جدی و عقب ماندگی هایی در این بخش بود که به عمد به این استان تحمیل می شد.

وی با بیان اینکه مشکلات بهداشت و درمان استان قم از موضوع های رنج آور است، ادامه داد: برخی بیمارستان ها بسیار قدیمی و زمینه برای معالجه گسترده بیماران نداشت و باید بیمارستان هایی در این استان بازسازی و یا احداث می شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت نیز پول کافی برای این سرمایه گذاری نداشت و الان نیز ندارد و همین امر لزوم فعال کردن بخش خصوصی را در این زمینه دوچندان می کرد.

لاریجانی بر لزوم بازسازی بیمارستان های فرسوده تاکید و بیان کرد: برای این طرح جلسه های مختلفی با خیران و افراد علاقه مند برای سرمایه گذاری گذاشته شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که برخی بانک های خصوصی وارد این میدان شوند.

وی افزود: در حال حاضر چند بیمارستان استان قم با کمک خیران و همکاری دولت بازسازی شده و یا در حال بازسازی است.

وی به احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در استان قم اشاره کرد و افزود: این بیمارستان اقدام بسیاری مهمی در راستای تقویت بخش بهداشت و درمان استان است که امیدوارم در روزهای آینده کلنگ اجرایی آن به زمین زده شود.

رئیس قوه مقننه، بیمارستان یک هزار تختخوابی قم را در نوع خود منحصر به فرد دانست و اضافه کرد: طراحی اولیه این بیمارستان با در نظر گرفتن حدود 100 هکتار زمین آماده شده که در چند فاز سامان می یابد.

لاریجانی احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی را اقدامی پایه ای و مقدمه سایر اقدام های بزرگ و مهم در عرصه بهداشت و درمان قم عنوان و بیان کرد: دولت برای احداث این بیمارستان که مشابهی در ایران ندارد، کمبود منابع داشت که از سرمایه گذاری بانک پاسارگاد در این زمینه استفاده شد.

بیمارستان یک هزار تختخوابی قم که از مصوبات سال گذشته هیات دولت به استان قم است در منطقه پردیسان با سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال قرار است در طول سه سال احداث شود.

وی همچنین با رونمایی از دومین دستگاه شتاب دهنده خطی اشاره کرد و افزود: این اقدام که موجب می شود بیماران صعب العلاج با تجهیزات مدرن مورد حمایت قرار گیرند، جای قدردانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی دستگاه شتاب دهنده خطی باعث می شود زنجیره کارهای پزشکی در استان قم تکمیل شود و نیازی نباشد بیماران سرطانی و صعب العلاج به تهران و یا استان های دیگر سفر کنند.

آیین رونمایی از دومین دستگاه شتاب دهنده خطی(ویژه بیماران سرطانی و صعب العلاج) در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی قم برگزار شد.
دستگاه رادیوتراپی یا پرتودرمانی دستگاهی است که به منظور درمان برخی از سرطان های پیشرفته و عمقی به کار می رود که عوارض کمتری دارد.

10203

کد خبر: 587781

وب گردی

وب گردی