واشقانی فراهانی خبر داد: تاسیس مجتمع‌های آزمایشگاهی در استان‌ها/ پرداخت تسهیلات برای ثبت اختراعات جهانی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف از تشکیل جلسات پژوهشی در استان‌ها را بررسی وضع بودجه پژوهشی واحدها و نحوه جذب آن عنوان کرد و گفت: این جلسات در همه استان‌های کشور انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در جلسه شورای روسا و معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ساری با توجه به تاسیس پژوهشگاه تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سطح فعالیت این پژوهشگاه حرفه‌ای است و مراکز تحقیقاتی پیشرفته و آزمایشگاه‌های تخصصی و پیشرفته واحدها می توانند در آن عضو شوند.

واشقانی داشتن مقالات علمی معتبر با ضریب تاثیر بالا، طرح‌های تحقیقاتی موثر و پروژه‌های برون‌دانشگاهی را از جمله ملاک‌های ارزیابی برای عضویت در این باشگاه عنوان کرد.

وی بر مدیریت هزینه‌ها در امور پژوهشی تاکید کرد و گفت: مقالات و فعالیت‌های علمی‌ای معتبر است که بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند و یا مورد کاربرد باشد.

واشقانی با بیان اینکه بزرگترین نقش دانشگاه تربیت نیروی انسانی است، گفت: هدف اصلی از فعالیت‌های دانشگاه در حوزه پژوهش تربیت نیروی متخصص و پژوهشگر است.

این مسئول افزود: واحدهای دانشگاه باید ماموریت‌محور باشند و همه واحدها به گونه‌ای عمل کنند که صاحب یک برند یا محصول خاص باشند.

وی با بیان اینکه ساها یک فرصت خوب برای کسب درآمد است، گفت: برخی از واحدها در کشور توانستند درآمد خوبی از این سامانه در مدت کوتاه کسب کنند و این پتانسیل برای بسیاری از واحدها وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام آمادگی این معاونت برای همکاری با واحدها در حوزه‌های بازاریابی، اجرای طرح تجاری و ارائه خدمات ادامه داد: فعالیت در بسیاری از حوزه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی نیاز به آموزش دارد و معاونت پژوهشی دانشگاه استادان خوبی را برای آموزش در نظر دارد که در صورت هماهنگی واحدها امکان برگزاری دوره های آموزشی نیز فراهم است.

وی با تاکید بر اجتناب از تاسیس آزمایشگاه‌های مستقل بر تاسیس مجتمع‌ها و مراکز آزمایشگاهی در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی تاکید کرد.

واشقانی فراهانی با توجه به آمار جهانی ثبت اختراعات گفت: سهم دانشگاه های کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در ثبت اختراع جهانی رضایت‌بخش نیست بنابراین استادان و نخبگان باید با تلاش بیشتر در افزایش سهم دانشگاه آزاد اسلامی همت کنند.

وی به پرداخت تسهیلات بسیار مناسب برای ثبت اختراعات جهانی اشاره کرد و گفت: ثبت هر پتنت تا مبلغ 10 میلیون تومان و پرداخت هزینه‌های آن تا 90 درصد مورد حمایت صندوق حمایت از نخبگان است.

وی با بیان اینکه استان مازندران نخبه‌پرور است افزود: ظرفیت بسیار بالایی در استان مازندران وجود دارد و انتظار می‌رود مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های تخصصی بیشتری در این استان تاسیس شود.

20101

کد خبر: 587837

وب گردی

وب گردی