تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای

تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در 7 ماده منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشستی با حضور دکتر اسماعیل کوه‌گردی معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی و عبدالرسول کازرونی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اولویت های دانشگاه آزاد حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین است، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در زمینه های کارآفرینی و اشتغال زایی ، گام های مؤثری برداشته است.

دکتر یوسف قیصری با تأکید بر اینکه نیاز امروز جامعه، علاوه بر آموزش، کسب تجارب ارزنده است، گفت: این تفاهم نامه در راستای تعامل سازنده و همکاری در زمینه های علمی، پژوهشی، آموزشی و به منظور آماده سازی و توانمند سازی دانشجویان برای ورود به عرصه کار است.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر تعامل استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با مربیان اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر را مثمر دانست و بیان کرد: حضور مؤثر و کارآفرینانه در عرصه های علمی و کسب و کار با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله نیروی انسانی، زیرساخت فنی، مالی با رعایت قوانین و اختیارات هر دو سازمان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه آموزش هایی که متناسب با نیازهای جامعه و بازار کار به متقاضیان ارائه شود حائز اهمیت است، گفت: دانشجویان باید علاوه برآموزش هایی که در دانشگاه به دو شیوه تئوری و عملی می آموزند، برای ورود به بازار کار در رشته تخصصی خود تجاربی هم کسب کنند.

قیصری همکاری مؤسسات علمی و آموزشی با واحدهای اشتغال زا را بسیار موثر دانست و ادامه داد: این همکاری می‌تواند به ارتقای سطح کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک کمک کند.

وی با تأکید بر تعهدات طرفین این تفاهم نامه، تشریح کرد: این واحد دانشگاهی متعهد شدکه زمینه های مناسبی برای حضور و پذیرش دانشجویان در دوره های مهارتی فراهم کند و دانشجویان رشته های عمران و برق را جهت دوره های کارورزی به اداره کل فنی و حرفه ای معرفی کند.

دکتر قیصری ادامه داد : حمایت های علمی و آموزشی به برگزاری همایش ها، ترویج فرهنگ مهارت آموزشی و همکاری انجمن های علمی دانشجویان، تأمین اساتید برجسته برای برپایی دوره های تخصصی و..... را از دیگر تعهدات واحد بوشهر برشمرد.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر انعقاد این تفاهم نامه را زمینه ساز تعمیق توسعه و ارتقای زمینه فعالیت‌های مشترک دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش تعاملات دوجانبه و توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی به گروه های متقاضی از مزایای این همکاری است.

کازرونی هم با مؤثر دانستن تعامل با جامعه دانشگاهی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و با استفاده از نیازسنحی و آمایش استان گفت: همه ظرفیت ها و امکانات در اداره کل آماده است تا از ایده ها و طرح های استادان و دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده شود.

وی اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای توانمندی جوانان جویای کار نسبت به ارائه دوره‌های مختلف آموزشی و تخصصی اقدام کرده و در سال جاری شاهد رشد چشمگیر این دوره‌های آموزشی هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ادامه داد: در تمام مراکز فنی و حرفه‌ای و همچنین در نمایندگی‌ها و دفاتر مختلف شاهد برگزاری دوره‌های تخصصی هستیم و میزان استقبال متقاضیان جویای کار بسیار خوب و قابل توجه است.

کازرونی با ابراز رضایت از انعقاد تفاهم نامه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از جایگاه غنی و استواری در سطح استان برخوردار است و مطمئنا استفاده از امکانات و تجهیزات مثال زدنی این واحد دانشگاهی ما را در رسیدن به اهداف خود یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز جامعه برنامه ریزی بسیار خوبی شده است، گفت: حضور دانشجویان در این دوره ها بسیار مؤثر است.

20101

کد خبر: 587840

وب گردی

وب گردی