اردوغان: تداوم حملات روسیه مذاکرات صلح سوریه را بی‌نتیجه می‌کند

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت، مذاکرات صلح سوریه در ژنو تا زمانی که نیروهای دولتی این کشور و روسیه به حملات خود ادامه می‌دهند، بی‌نتیجه خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه تودی زمان، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه تلاش‌های خود را برای برگزاری مذاکرات پس از آنکه ارتش سوریه با پشتیانی حملات هوایی روسیه حملاتی را علیه مواضع مخالفان در شمال حلب انجام دادند، متوقف کرد.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی در پرو گفت: روسیه به کشتار مردم در سوریه ادامه می‌دهد و آیا این امر می‌تواند باعث صلح شود و می‌توانیم چنین مذاکراتی را برای برقراری صلح در سوریه ادامه دهیم؟

او با اشاره به تردیدهای موجود حول مذاکرات که روز چهارشنبه متوقف شد، گفت: در شرایطی که کودکان همچنان کشته می‌شوند چنین تلاش‌هایی برای برگزاری مذاکرات درباره صلح سوریه بی‌نتیجه است.

رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در دانشگاهی در لیما پایتخت پرو گفت: آنها همواره متقاعد می‌شوند تا با یکدیگر مذاکره کنند و در حال حاضر نیز آنها اواخر فوریه را برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات سوریه تعیین کرده‌اند.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه نیز روز پنجشنبه از ایالات متحده خواست تا موضعی محکم‌تر در قبال روسیه به خاطر دخالت‌هایش در امور سوریه اتخاذ کند.

او در جریان یک کنفرانس خبری در لندن این صحبت‌ها را به میان آورد و گفت: روسیه به دنبال افزایش حملات در سوریه و علیه مخالفان دولت دمشق است.

نخست وزیر ترکیه در ادامه این کنفرانس خبری ادامه داد: 70 هزار تن از آوارگان جدید در مقابل مرز کیلیس ماندند تا وارد ترکیه شوند چون بمباران هوایی و حملات در حلب عامل اصلی گریختن مردم سوریه است.

داووداوغلو ناکامی دور نخست مذاکرات صلح سوریه در ژنو را عامل تداوم بمباران بیمارستان‌ها و مدارس در حلب و لاذقیه توسط نیروهای سوریه دانست.

301302

کد خبر: 587866

وب گردی

وب گردی