ثمری: فرصت‌های مطالعاتی در صنایع بزرگ برای اعضای هیات علمی محقق می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: به زودی فرصت‌های مطالعاتی در صنایع بزرگ کشور در اختیار اعضای هیات علمی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، داوود ثمری در نشست خود با مدیران صنایع بزرگ استان هرمزگان که با حضور دبیر هیات امنا و رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در واحد بندرعباس برگزار شد با تاکید بر اینکه نزدیکی دانشگاه و صنعت می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات باشد، افزود: امروز صنایع از نداشتن نیروهای کارآمد علمی و دانشگاه از نیروهای مجرب و ورزیده صنعتی رنج می برد و این همدلی و همراهی در صنعت می تواند نقطه قوتی در راستای توسعه همه جانبه و علمی در کشور باشد.

وی با ارزیابی فرایند تولید در صنعت عنوان کرد: این فرایند باید منجر به تولید با کیفیت و قیمت پایین باشد تا صنایع ما بتوانند وارد رقابت های جهانی شوند و در عرصه های مختلف تولید با رقیبان قدر رقابت کند.

ثمری با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه شرکت های دانش بنیان گفت: این شرکت ها با نگاه علمی پایه ریزی شده اند و نیاز است تا محصولات تولیدی آنان با نگاه تخصصی مدیران صنعتی پیوند خورده و بتواند یک سود دو جانبه نصیب دانشگاه و صنعت کند.

وی با اشاره به شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد «ساها» و توانمندی این دانشگاه در حیطه تجهیزات آزمایشگاهی اضافه کرد: دانشگاه آزاد از نظر داشتن تجهیزات آزمایشگاهی مدرن مورد نیاز صنعت بی نیاز است و می تواند این پتانسیل را در اختیار صنایع قرار دهد و همکاری دوجانبه ای را در این راستا رقم بزند.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد، طرح شهرک های فناور آزاد (شفا) را نیز نمونه ای از حرکت دانشگاه به سمت نوآوری و تولید خواند و افزود: در این طرح نیز مشارکت کارآفرینان و صنایع با دانشگاه به خوبی پیش بینی شده است.

این مسئول شبکه نخبگان دانشگاهی را نیز یک تعامل دو طرفه خواند و گفت:دانشگاه به محققان خدمات ارائه می کند و آنان نیز تولیدات علمی خود را با دانشگاه به مشارکت می گذارند که پیش بینی می شود در این حرکت نوگرایانه نیز بخشی از مشکلات کشور با توانمند سازی نیروی انسانی در این بخش و تولیدات علمی حل شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با اشاره به توانمندی های این دانشگاه در عرصه های علمی و پژوهشی یادآورشد که امروز دانشگاه های ما از پژوهش محوری به کارآفرین محوری دست یافته اند و این فرصت بی نظیر و دو جانبه ای برای صنایع و محققان دانشگاهی مهیا کرده است.

مهدی باقری پتانسیل های دانشگاه آزاد استان را برای مشارکت با صنایع مطلوب خواند و افزود: در اختیار داشتن 280 عضو هیات علمی تمام وقت (که 53 در صد هیات علمی دانشگاه های این استان را پوشش می دهد) ، 13 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری ، مجموعه عظیم آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی، تجهیزات کارآمد و به روز آزمایشگاهی، حضور شرکت های فعال دانش بنیان در مراکز رشد و فناوری، فضای کافی و... می تواند کمک بزرگی به صنایع کند.

وی اجرای دو طرح بزرگ «ساها» و «شفا» را در استان هرمزگان از دیگر قابلیت های این دانشگاه برشمرد و گفت : این دانشگاه آمادگی دارد تا با امضای تفاهم نامه و قرار داد همکاری در صدد حل مشکلات صنایع برآید و همکاری خود را در این راستا به اثبات برساند.

این جلسه با اظهار نظر مدیران و کارشناسان صنایع ادامه یافت و مقرر شد این نشست ها به طور مستمر ادامه یابد و در جلسات آتی صنایع مشکلات و معضلات خود را به صورت مکتوب ارائه نمایند و دانشگاه نیز با مشارکت اعضای هیات علمی متخصص در صدد حل این مشکلات برآیند.

20101

کد خبر: 587939

وب گردی

وب گردی