درگذشت ششمین فضانوردی که بر ماه قدم گذاشت

آژانس فضایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد: ادگار میچل، فضانورد ماموریت آپولو 14 و ششمین فردی که بر کره ماه گام نهاد در سن 85 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسکانیوز، ادگار میچل که نام کامل وی ادگار دین اد میچل است، متولد 17 سپتامبر 1930 در هرفورد تگزاس، افسر نیروی دریایی و مهندس هوافضا و فضانورد آمریکایی ناسا بود.

میچل دکتری هوانوردی خود را از مؤسسه فناوری ماساچوست گرفت و در سال 1966 به عنوان یک فضانورد انتخاب شد.

وی خلبان آپولو 14 و عضو تیم سه نفره‌ای بود که در سال 1971 به مأموریت فضایی اعزام شدند. میچل به همراه آلن شپرد، بیش از 9 ساعت بر روی سطح کره ماه راه رفت و به اندازه‌گیری و نمونه‌برداری از سطح آن پرداخت.

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد: مأموریت این افراد برای استقرار دستگاه‌های علمی و انجام آزمایشهای ارتباطاتی و همچنین عکس‌برداری از سطح ماه و هر پدیده عمیق فضایی بود.

میچل به جمع‌آوری 42.6 کیلوگرم از نمونه سنگ و خاک کره ماه کمک کرد.

میچل و شپرد نخستین کسانی بودند که تصاویر رنگی از ماه را به زمین فرستادند.

میچل بازنشسته ناسا و نیروی دریایی آمریکا بود و در سال 1973 موسسه علوم معرفتی را برای حمایت از پژوهش‌هایی با ماهیت آگاهی تاسیس کرد.

در سال 1984، او به تاسیس انجمن فضایی کاوشگران کمک کرد که یک سازمان بین المللی برای ارائه درک درستی از شرایط انسانی ناشی از اکتشافات فضایی بود.

این موسسه بر روی موضوعاتی همچون خودآگاهی از جمله بر روی حواس و ادراک، تحقیقات علمی انجام می‌دهد.

میچل در سال‌های پایانی عمرش، وقت خود را صرف کاوش در فیزیک، ذهن آدمی و پدیده‌های ماوراءالطبیعه مانند موجودات فضایی کرد.

ادگار میچل، در روز 4 فوریه 2016 در سن 85 سالگی و در آستانه چهل و پنجمین سالگرد فرود خود بر ماه، در یک مرکز بهداشتی اقامتی پس از یک بیماری کوتاه در فلوریدا درگذشت.

منبع: ایسنا

20101

کد خبر: 588059

وب گردی

وب گردی