گجت‌ هوشمند پوشیدنی سامسونگ رگ های کاربرش را اسکن می کند

سامسونگ در حال به ثبت رساندن پتنت یک ساعت هوشمند است که رگ‌های کاربرش را اسکن می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، این تکنولوژی چندان جدید و عجیبی نیست، چون حالا دستگاه‌هایی را داریم که حسگر اثر انگشت دارند و کاربر را از روی اثر انگشت منحصربه‌فردشان شناسایی می‌کنند؛ حالا این ساعت هوشمند به تکنولوژی‌ای مجهز است که کاربرش را از روی ساختار منحصربه‌فرد رگ‌هایش تشخیص می‌دهد.

تصاویر لو رفته از پنت این ساعت اسکنر رگ نشان می‌دهد که در ساخت آن از تکنولوژی مشابه حسگر اثر انگشت استفاده شده است.

ساعت هوشمند سامسونگ، ساختار رگ‌های کاربر و ویژگی‌های آن را اسکن و عکسی از آن تهیه می‌کند. این عکس در پایگاه اطلاعات ساعت ذخیره می‌شود. به طور دقیق‌تر باید گفت که این ساعت هوشمند، به حسگر دوربین و دو منبع نوری تجهیز می‌شود. دوربین که در سمت بالای ساعت قرار دارد، با تکنولوژی اینفرارد (infrared) پشت دست کاربر و ساختار رگ‌های زیر پوست او را اسکن می‌کند، سپس اطلاعات به‌دست‌آمده را در حافظه‌ی دستگاه ذخیره می‌کند.

در پتنت، عنوان شده که می‌توان این تکنولوژی را در سایر گجت‌های هوشمند پوشیدنی نیز تعبیه کرد.

استفاده از اسکنر رگ‌ها، در مقایسه با تکنولوژی حسگر اثر انگشت، برای کاربرها آسان‌تر و امنیت کاربری آن نیز بیش‌تر است؛ به‌خصوص زمانی که بحثاینترنت اشیا (IoT) و امنیت کنترل امور توسط کاربرها در میان باشد.

باید دید که سامسونگ یا تکنولوژی جدید و دستگاه‌های خود، چه‌طور وارد بازار می‌شود. در حال حاضر دو سوم ساعت‌های هوشمند موجود در بازارهای جهان توسط اپل تامین می‌شود؛ ساعت‌هایی که به اپل واچ معروف هستند. در واقع اپل در سال ۲۰۱۵ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی ساعت‌های هوشمند شناخته شد.

20104

کد خبر: 588074

وب گردی

وب گردی