افزایش سهم 20 درصدی ایران خودرو از بازار خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: شهریور سال ۹۲ سهم ایران‌خودرو از بازار خودرو ۳۶ درصد بود که اکنون بین ۵۴ تا ۵۶ درصد است که امیدواریم در سال ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد افز ایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز، هاشم یکه‌زارع در مراسم آغاز تولید انبوه سمند توربوشارژ با اشاره به وضعیت نامناسب گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۹۲ گفت: در سال ۹۲ قطعه‌سازان معادل ۷۰۰ روز کاری از ایران‌خودرو طلب داشتند و حجم خودروهای ناقص بسیار بالا بود، اما با تغییر مدیریت طلب قطعه‌سازان به ۱۲۰ روز کاهش یافت و ۲۰ هزار نیرویی که از قطعه‌سازان به دلیل کاهش تولید اخراج شده بودند، به سر کار خود برگشتند.

وی افزود: در دوره گذشته علاوه بر کمبود قطعات، سوءمدیریت نیز منجر به افزایش تولید خودروهای ناقص شده بود به نحوی که معادل ۲ هزار میلیارد تومان، خودرو کف کارخانه وجود داشت و ایران‌خودرو به دنبال یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی می‌گشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نشده و در همین سال نیز بیش از یک‌هزار میلیارد تومان کاهش هزینه صورت گرفت و بدهی از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

یکه‌زارع ادامه داد: قرارداد ایران‌خودرو با پژو یک موفقیت به شمار می‌رود، اما افتخار نیست بلکه افتخار اصلی مرکز تحقیقاتی است که هم‌اکنون اقدامات موفقیت‌آمیزی را به نتیجه رسانده و امید می‌رود محصولاتی با برند ایران‌خودرو بتواند طی سال‌های آینده روانه بازار شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی ایران‌خودرو هم‌اکنون بر روی پلت‌فرم است و سال آینده موتور دیزلی را پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه در گیربکس و موتور نیز کارهای خوبی صورت گرفته، اگرچه هنوز هم بر روی گیربکس کم‌کاری مشاهده می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اضافه کرد: در سال ۱۴۰۴ و بر طبق ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳ میلیون دستگاه خودرو باید تولید شود که از این رقم، یک‌سوم صادر خواهد شد، ضمن اینکه شهریور سال ۹۲ سهم ایران‌خودرو از بازار خودرو ۳۶ درصد بود که اکنون بین ۵۴ تا ۵۶ درصد است که امیدواریم در سال ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد افز ایش یابد.

یکه‌زارع گفت: باید خودروهایی در کشور تولید شود که قابلیت صادر را داشته باشند؛ چراکه اگر به نقطه‌ای برسیم که محصول صادراتی رضایت مشتریان خارجی را جلب کند، رضایت داخلی هم به دنبال خواهد داشت.

102/602

کد خبر: 588164

وب گردی

وب گردی