بیش از 4000 میلیاردتومان کمک های مردمی در حوزه سلامت طی 5 سال گذشته

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: آنقدری که انقلاب اسلامی به زنان ایرانی خدمت کرد به مردان خدمت نکرد و زنان باید در این دوران قدر خود را بدانند و یادشان نرود که امام (ره) به تمامی زنان ایرانی شخصیت داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سیدرضا نیری در اولین همایش و جشن ولی‌نعمتان و خیرین انقلاب اسلامی که صبح امروز در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: امام راحل اصلاحات را ابتدا از سوی خود آغاز کردند، زیرا هیچ کس تا خودش صالح نباشد نمی‌تواند دیگری را اصلاح کند. به همین دلیل امام از 13 سالگی به تهذیب نفس خود مشغول و هرچیزی غیر از خدا از قلب‌شان خارج کرد.

او ادامه داد: انسانی که این چنین به ذات لایتناهی متصل شود تمامی اقداماتش خدایی شده و همان گونه که خدا لایتناهی است و از هیچ چیزی نگرانی ندارد آن فرد نیز به همان سبک و طریقت می‌رسد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشورافزود: امام راحل همواره به دنبال عمل به وظیفه بود نه نتیجه و می‌خواست کاری کند که خدا از آن راضی باشد و این شوکت و عظمت ابهت را خدای متعال به امام عظیم الشان انقلاب عنایت کرد.

او در ادامه ضمن اشاره به آنکه از اواخر سال 1341 محضر امام را درک کرده، گفت: ایشان انسانی کامل یافته‌ بود که جز رضای خدا به هیچ چیز فکر نمی‌کرد. امام راحل معجزه قرن و انفجار نور را به طوری بی سابقه در تاریخ به انجام رساند.

نیری در ادامه ضمن بیان آنکه انقلاب اسلامی بیش از همه به زنان خدمت کرد افزود: امام ارتش را صالح و مردم را نیز صالح کرد و همچنین به زن‌های ایرانی که پیش از انقلاب به صورت ابزاری در دست گروه‌های خاصی بودند که از وجودشان حداکثر سوء استفاده را می‌کردند، شخصیت داد؛ به طوری که الان شاهد آن هستیم که زنان در عرصه‌های مختلف علم و دانش ایستادگی و در بسیاری از مواقع از مردها نیز پیشی گرفته‌اند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه تاکید کرد: نباید انقلاب اسلامی را ساده بگیریم و باید از آن مراقبت کنیم، زیرا در حال حاضر دشمن‌های زیادی به خصوص آمریکای جنایت کار و اصحابش را در مقابل خود داریم که با تمام وجود برای دشمنی با ایران ایستاده‌اند و نباید بگذاریم که آنها شکاف اختلافی در میان ما ایجاد کنند.

او در ادامه به مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم باید در انتخابات پیش رو شکوه‌مندانه‌تر از همیشه حضور پیدا کنند و بدانند که هر رای آنها چشم دشمنان را کور می‌کند.

او در ادامه به تاریخچه شکل گیری کمیته امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: اواخر سال 1341 امام به عده‌ای از بزرگان انقلاب دستور داد که به فقرا رسیدگی کرده و از آنها دستگیری کنند زیرا دغدغه رسیدگی به محرومان همواره همراه امام بود و پس از پیروزی انقلاب نیز ایشان بلافاصله دستور دادند که به طور رسمی و گسترده در خدمت محرومان باشیم.

نیری ادامه داد: به این ترتیب در 14 اسفند ماه 57، کمیته امداد با دستور مستقیم امام راحل به طور رسمی تشکیل شد و امروز کمیته امداد به جایی رسیده است که به حدود شش میلیون نفر در داخل و خارج از کشور در ابعاد مختلف تغذیه‌ای، پوشاک، ازدواج، اشتغال و غیره ارائه خدمت می‌کند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور همچنین تاکید کرد: بنده 28 سال مسئولیت کمیته امداد را بر عهده داشتم و پس از کناره‌گیری از امداد، قصد انجام هیچ فعالیت دیگری را نداشتم، اما بسیاری از دوستان و همکاران با تاکید بسیار زیاد از من خواستند که فعالیت‌های خود را در این حوزه ادامه دهم و در حدود پنج سال گذشته مسئولیت دبیرکلی مجمع خیرین سلامت کشور را بر عهده گرفته‌ام.

نیری افزود: طی پنج سال گذشته بیش از 4000 میلیارد توسط مردم عزیز کشورمان جمع آوری شده که این مبلغ صرف ساخت و احداث بیش از چهار میلیون و 300 هزار بیمارستان و خانه بهداشت در سراسر کشور شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از خواهران سراسر کشور به ویژه در استان آذربایجان شرقی عضو مجمع خیرین سلامت کشور بوده و همینجا از تمامی خواهران سرزمینم دعوت می‌کنم که با ما همکاری کنند و همانطور که در انقلاب همت کردند و به پیروزی رسیدیم بتوانند با همت هرچه بیشتر معضل و مشکلات سلامت را در نقاط دور افتاده کشور حل کنند.

20106

کد خبر: 588191

وب گردی

وب گردی