معافیت مالیاتی خدمات اینترنتی؛ راهکار توسعه صادرات

کنفرانس صادرکنندگان ایران که توسط شرکت زودل (Zoodel) و با هدف معرفی ایران و پتانسیل‌های آن به عنوان قطب صادرات منطقه و راهکارهای موثر در تجارت بین‌الملل با حضور نمایندگان بیش از ۷۰۰ شرکت کوچک و متوسط (SMEs) جمعه گذشته 16بهمن ماه سال جاری در تالار ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت اخبار رسمی، برخلاف تصور مدیران بسیاری از شرکت‌ها که کالاهای ایرانی بازاری برای صادرات ندارند، گزارش ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۳ حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از ایران 31/119 میلیون دلار بوده است. این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان‌پذیر است.

سعید رحمانی، مدیرعامل سرآوا در جمع رایزنان بازرگانی کشورهای همسایه، اعضای اتاق‌های بازرگانی و مدیران دولتی بخش‌های گمرکی و پستی کشور ایران را بزرگ‌ترین بازار اینترنتی در منطقه دانست و افزود: به لطف توسعه 3G و 4G طی چند سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت از ۲۰ درصد به حدود ۶۰ درصد رسیده، پرداخت آنلاین در کشور تا حدود ۴۰۰ درصد رشد کرده است و تجارت الکترونیک ایران هرساله ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سرآوا با اشاره به ظرفیت‌های جمیعتی و بومی ایران، تنها راه خروج از رکود اقتصادی را توسعه شرکت‌های تکنولوژی‌محور دانست و در این زمینه به نقش معافیت‌های مالیاتی در توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: در همه کشورها برای توسعه و تشویق صادرات، خدمات اینترنتی را برای چند سال از مالیات معاف می‌کنند. رحمانی افزود: بعد از رفع تحریم‌ها می‌توان و باید اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد رقابتی همراه کرد.

رحمانی در کنفرانس صادرکنندگان ایران گفت: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم جاده ابریشم دیجیتالی را در کشور ایجاد کنیم که بر اساس پلت‌فرم‌های B2B شکل گرفته باشد.

در این کنفرانس صادرکنندگان ایران در ابتدا با توجه به روند صادرات در سال‌های اخیر، شرکت‌کنندگان را با کشورهایی که پتانسیل واردات از ایران را دارند و همچنین کالاهای اساسی موردنیاز آنها آشنا کرد. پس از آن راهکارهای ورود به بازار بین‌الملل با استفاده از اینترنت مطرح شد و در ادامه، مقررات، شرایط حمل‌ونقل و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات از ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارائه جدیدترین اطلاعات و آمار صادرات به کشورهای همسایه و جاده ابریشم، ارائه راهکارهای ورود به بازار بین‌الملل با استفاده از اینترنت و معرفی مقررات و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات کشور، بررسی مسائل و چالش‌های مالی به‌خصوص در سطح بین‌الملل، ارائه راهکارهای حل این چالش‌ها، بررسی جدیدترین روش‌های فروش و بازاریابی در تجارت بین‌الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی از دیگر برنامه‌ها و موضوعات این کنفرانس بود.

همزمان با برگزاری این کنفرانس، رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و همچنین نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای نامبرده درباره پتانسیل‌های بازار و فرصت‌های موجود در این کشورها سخن گفتند.

از دیگر مواردی که در این کنفرانس مطرح شد، روش‌های تامین مالی، فروش و بازاریابی در تجارت بین‌الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی است. شایان ذکر است که در این کنفرانس از متخصصان تجارت بین‌الملل، متخصصان حقوقی، رایزنان بازرگانی ایران در سایر کشورها، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، سازمان گمرک، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت DHL دعوت شد تا پیرامون صادرات، مشکلات و چالش‌های پیش‌روی شرکت‌ها و راهکارهای مقابله با آنها سخنرانی کنند.

20104

کد خبر: 588222

وب گردی

وب گردی