معاون فرهنگی وزارت ارشاد در مرکز تبادل کتاب/ازبرنامه های دهه فجر تا  عیدانه کتاب

امروز بعداز ظهر 17 بهمن ماه سید عباس صالحی معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز تبادل کتاب حضور یافت و درباره برنامه های این معاونت در دهه فجر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز دکتر صالحی درباره برنامه های معاونت فرهنگی در دهه فجر گفت: از برنامه های اصلی ما جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال می باشد که فردا در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

وی افزود: هر دو این برنامه ها اتفاقات جالب توجهی در حوزه کتاب هستند که دستاورد های یکساله حوزه نشر کشور در آن داوری می شود.جایزه جهانی کتاب سال هم با توجه به حوزه مطالعات اسلامی-ایرانی در خارج از کشور می باشد.

ایشان به برگزاری جشنواره شعر فجر اشاره نمود که مقدمات آن در بهمن ماه و مراسم اختتامیه در اسفند خواهد بود و گفت:از دیگر برنامه های این معاونت بحث عیدانه کتاب است که از 22 بهمن تا عید نوروز کتاب فروشی به وسعت ایران تشکیل خواهد شد که اگر هر کتاب فروشی به این طرح ملحق شود از 15تا 20درصد تخفیف این معاونت بهره مند خواهد شد. همچنین مراسم گرامیداشت دهه فجر توسط ادیان توحیدی در تهران و شهرستانها از دیگر برنامه های این معاونت است.

در ادامه این نشست محسن پیرهادی رییس هیآت امنای مرکز تبادل کتاب هدف این مرکز را اینگونه بیان داشت:کتبی که در خانه ها انبار شده واز چرخه خواندگی خارج شده را این مرکز با احیا و صرفه جویی در هزینه ها به چرخه تبادل و خوانش برمی گرداند..

وی افزود :این مجموعه به صورت هیآت امنایی اداره می شود و ظرفیت آن حدود 140-130هزار کتاب می باشد که از ابتدای بازگشایی این مرکز تا به امروز 40-30هزار کتاب ورودی و خروجی داشته است.

پیرهادی فرایند تبادل را چنین توصیف کردکه خود مردم کتابهای خود را خود قیمت گذاری کرده و در یک دوره زمانی 3هفته ای کتاب مشتری خود را پیدا می کند در غیر این صورت 30درصد تخفیف خورده تا خواهان خود را بیابد.

دکتر صالحی در مورد پرسشی درباره صدور مجوز اینگونه پاسخ داد:مسیر ما برای صدور مجوز مبتنی بر ساختار قوانینی می باشد که ما ملزم به تبعیت از آنیم.طبیعی است که در این مسیر خطاهایی هم از سمت ناشرین و هم از سمت هیآت نظارت اتفاق بیافتد که برای ناشرین قانون این حق را میدهد که آنها تقاضای تجدید نظر کنند ودر مواردی خطاهای انسانی در هیآت نظارت اتفاق می افتد که کتابها با کم توجهی و عدم اصلاحات مجوز گرفته اند که مطابق با ضوابط در چاپ مجدد آنها تجدید نظر خواهد شد.در هر دو مسیر آنچه برای ما معیار است قانون و ضوابط حاکم می باشد نه جریانها و موج ها.

502502

کد خبر: 588234

وب گردی

وب گردی