اتحادیه اروپا از اسرائیل برای توقف تخریب کرانه باختری

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست تا تخریب خانه‌های فلسطینیان را که برخی از آنها با تلاش این اتحادیه ساخته شده، متوقف کند. این اتحادیه بار دیگر مخالفت خود را با شهرک‌سازی در اراضی اشغالی کرانه باختری اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در هفته‌های گذشته شاهد اقداماتی در منطقه C کرانه باختری بودیم که خطری علیه زنده ماندن یک کشور فلسطینی در آینده است و طرفین را بیش از پیش از هم جدا می‌کند.

این بیانیه به تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی در 25 ژانویه اشاره دارد که 154 هکتار از زمین‌های اطراف کرانه باختری را زمین دولتی اعلام کرده و قصد دارد حدود 150 واحد مسکونی جدید برای یهودیان بسازد. این تحولات با تخریب چندین خانه فلسطینیان در جنوب تپه‌های هبرون در هفته گذشته همراه شد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: این مساله خصوصا از آن جهت نگران‌کننده است که حجم تخریب منازل و شمار افرادی که از آن تاثیر پذیرفته‌اند از جمله کودکان نیازمند کمک، بسیار بالاست. تخریب خانه‌ها شامل سازه‌های ساخت اتحادیه اروپا هم شده است. ما از مقام‌های اسرائیلی می‌خواهیم تا از این تصمیم عقب‌نشینی کنند و تخریب منازل را متوقف کنند.

وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مخالفت قاطع اتحادیه اروپا را با سیاست شهرک‌سازی اسرائیل اعلام و این اقدامات را که شامل تخریب، مصادره و انتقال اجباری است، محکوم کردند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل جمعه گذشته گفت که وی از فقدان پیشرفت در روند صلح اسرائیل – فلسطین شرمگین است. این روند از آوریل 2014 و شکست عملیات صلح به میانجیگری آمریکا شکست خورد.

302

کد خبر: 588303

وب گردی

وب گردی