واحد کرج با شهرداری کرج تفاهم نامه امضا کرد

در پی عقد تفاهم نامه ای با شهرداری کرج در خصوص توموگرافی و شناسایی کیفیت درختان سرپای شهرستان کرج، قرارداد اجرای این طرح توسط دانشگاه آزاد اسلامی منقعد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهروز میرزا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن اعلام این خبر گفت: چندی پیش تفاهم نامه ای در خصوص طرح مذکور فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری کرج منعقد شد که در قالب این تفاهم نامه به منظور جلوگیری و کاهش خسارات ناشی از سقوط درختان در تندبادها ، یک طرح تحقیقاتی ساخت دستگاه توموگرافی درخت سرپا از سوی واحد کرج ارائه شد و پس از داوری های جدی و سنگین توسط شهرداری کرج تصویب شد.

میرزا گفت: با انعقاد این قرارداد و اجرای آن از این پس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به منظور حفظ امنیت شهروندان، برای شناسایی درختان پوسیده به بررسی وضعیت درختان شهر کرج از نظر پوسیدگی و خطر سقوط می پردازد.

او گفت: با توجه به اینکه درختان سطح شهر ممکن است در قسمت های مختلف تنه دارای پوسیدگی بوده و در اثر وزش بادهای شدید سقوط کرده و خطرات جانی و مالی را برای شهروندان به دنبال داشته باشد، اجرای این طرح برای حفظ امنیت شهروندان مهم است.

میرزا گفت: از سوی دیگر به دلیل تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه توموگرافی و بهره گیری از تکنیک آزمون غیرمخرب ارتعاش که بدون آسیب دیدگی درخت میزان پوسیدگی آن را مشخص می کند، اجرای طرح مذکور از نظر حفظ محیط زیست نیز بسیار حائز اهمیت است.

او گفت: این طرح تحقیقاتی یک طرح بسیار نوین در زمره آزمایشات غیر مخرب NDT محسوب می شود.

20104

کد خبر: 588420

وب گردی

وب گردی