کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی  در آفریقا راه‌اندازی می شود

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد از راه‌اندازی واحد دانشگاه آزاد در روسیه (مسکو) خبر داد و گفت: قرار است درحوزه علوم پایه (شیمی و فیزیک) از این دانشگاه بهره ببریم و اساتیدمان در قالب فرصت مطالعاتی یا مباحثی از این قبیل به این کشور سفر خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، حسین ابراهیمی، مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، با اعلام آمار دانشجویان غیرایرانی مجتمع‌های برون مرزی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: کل دانشجویان غیرایرانی در این مجتمع‌ها در سال 92، 32 نفر بود که در سال 93، به 700 نفر و در 6 ماهه اول سال 94 به 800 نفر افزایش یافت. ما امیدواریم تا پایان سال تعداد این دانشجویان به 1500 نفر برسد.

وی افزود: این‌ها جزو دانشجویانی هستند که وارد کشور می‌شوند و به صورت ورود به دانشگاه از روش غیرکنکوری و از طریق کمیته پذیرش غیرایرانی در حوزه بین‌الملل پذیرش شده و به واحدهای دانشگاهی معرفی می‌شوند.

ابراهیمی درباره رشته‌های پرمتقاضی دانشجویان غیرایرانی، گفت: بیشتر دانشجویان غیرایرانی ما متقاضی تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، پرستاری (مامایی) و در حوزه فنی و مهندسی (عمران و مکانیک) هستند. رویه ورود دانشجویان غیرایرانی به داخل کشور به این صورت است که متقاضی وارد سامانه می‌شود و در کمیته بررسی سوابق، سوابق تحصیلی فرد بررسی و بلافاصله درصورت نبود مشکل؛ پذیرش در دانشگاه آغاز می‌شود.

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که مجموع دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد 5 هزار نفر هستند، تصریح کرد: برخی از دانشجویان در واحدهای برون مرزی (امارات، لبنان وآکسفورد) تحصیل می‌کنند و عده‌ای نیز در واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد شامل 4700نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی از برنامه جذب دانشجو در مناطق آزاد خبر داد و گفت: از مهرماه امسال شورای تخصصی مدیریت واحدهای مناطق آزاد راه‌اندازی شد و انتظار این است که پذیرش دانشجویان در این مناطق بیشتر شود. هم‌اکنون نیز مشغول آماده‌کردن زیرساخت‌ها هستیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین دانشگاه آزاد و سایر سازمان‌های دولتی مانند و زارت علوم و وزارت کشور درجذب دانشجو وجود دارد؛ اظهار داشت: به دلیل چابک بودن دانشگاه آزاد انتظار داریم تعداد پذیرش‌مان بیشتر از دانشگاه‌های دولتی باشد.

اعضای بورس تحصیلی به اساتید کشور عراق

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و گفت: با معاون وزیر علوم عراق مذاکراتی داشتیم و قرار شد بورس‌هایی برای گذراندن دوره‌های تکمیلی اساتید کشور عراق و دوره پسادکتری به آنها داده شود در مقابل نیز ما درخواست کرده‌ایم که بتوانیم یک واحد دانشگاهی در کشور عراق راه‌اندازی کنیم. همچنین درخصوص راه‌اندازی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد در کربلا، نجف و اقلیم کردستان صحبت‌هایی شده که شاید تا پایان سال این اقدام صورت بگیرد.

وی همچنین از نظارت کمیته پذیرش دانشجویان غیرایرانی بر صلاحیت دانشجویانی که از خارج به ایران وارد می‌شوند، خبر داد و گفت: نمایندگان سازمان‌های مختلف در این کمیته عضویت دارند و تمام مراحل جذب دانشجو در دانشگاه آزاد مطابق با پروسه جذب در وزارت علوم است.

ابراهیمی اضافه کرد: در حوزه همکاری‌های بین‌المللی دو هدف داریم: در بخش اول یکسری دانشگاه‌هایی هستند که می‌توانیم به آنها خدمات ارائه دهیم، مانند دانشگاه‌های عراق،‌ افغانستان و دانشگاه‌های کشورهای همسایه که جزو وظایف دانشگاه به‌شمار می‌رود. در بخش دوم دانشگاه‌هایی هستند که می‌توانیم با آنها اقدام فرهنگی علمی و مشترک انجام دهیم و خدمات دانشگاه آزاد را به آنها معرفی کنیم و همچنین از سطح علمی آنها بهره ببریم.

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد از راه‌اندازی واحد دانشگاه آزاد در روسیه (مسکو) خبر داد و گفت: قرار است درحوزه علوم پایه (شیمی و فیزیک) از این دانشگاه بهره ببریم و اساتیدمان در قالب فرصت مطالعاتی یا مباحثی از این قبیل به این کشور سفر خواهند کرد.

راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد در آفریقا

وی همچنین از راه‌اندازی کلنیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد در اوگاندای افریقا خبر داد و افزود: در این راستا مقدمات کار فراهم شده و درحال نوشتن طرح توجیهی آن هستیم.

جذب اساتید بین‌المللی در مناطق آزاد

ابراهیمی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مباحثی چون جذب اساتید بین‌المللی در مناطق آزاد، بحث جذب دانشجوی غیرایرانی در مناطق آزاد و راه‌اندازی دوره‌های مشترک بین واحدهای مناطق آزاد و دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور دنبال می‌شود.

20104

کد خبر: 588696

وب گردی

وب گردی