رییس واحد علوم دارویی: نیاز جامعه علمی امروز طی مسیر تکامل از مطالعات صرفا رشته محور به سمت مطالعات میان رشته ای

اولین کنگره علوم پایه پزشکی و تولید دانش بنیان در مرکز بین المللی همایش های رازی با حضور جمعی از اساتید حوزه علوم پایه و دانش بنیان با هدف ایجاد فضای پرسش و پاسخ بین اساتید و شرکت کنندگان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید مهدی رضایت، رییس واحد علوم دارویی روز گذشته در اولین کنگره ملی "علوم پایه پزشکی و تولید دانش بنیان " به عنوان یکی از سخنرانان این کنگره در پنل "علوم پایه پزشکی، جایگاه، فرصتها و چالشها " به بررسی رهیافت علوم میان رشته ای و جایگاه آن در حوزه سلامت پرداخت.

رضایت بیان کرد: نیاز جامعه علمی امروز طی مسیر تکامل از مطالعات "صرفا رشته محور" به سمت مطالعات "میان رشته ای" با هدف حل مسایل پیچیده و چند بعدی در حوزه سلامت است.

وی در ادامه به بیان جایگاه مطالعات میان رشته در ایران و جهان پرداخته وسپس مثالهایی پیرامون این علوم در حوزه سلامت و نقش کلیدی آنها عنوان کرد.

لازم به ذکر است این کنگره از روز شنبه، 17 بهمن ماه آغاز به کار کرده و تا روز دوشنبه 19 بهمن ماه نیز ادامه دارد. از جمله ویژگی های این کنگره که با حضور جمعی از دانشگاهیان و اساتید حوزه علوم پایه سلامت و دانش بنیان برگزار شد، می توان به تشکیل پنل های علمی متعدد، و ایجاد فضایی برای پرسش و پاسخ بین اساتید و شرکت کنندگان اشاره کرد.

20101

کد خبر: 588719

وب گردی

وب گردی