لاریجانی : برداشتن تحریم ها همه مشکلات را حل نمی کند/توسعه کشور در پساتحریم نیازمند همبستگی ملی و فهم مشترک است

 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برداشته شدن تحریم ها دوره جدیدی برای ایران رقم زده که آبادانی و توسعه کشور در این دوره نیازمند همبستگی ملی و فهم مشترک است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، علی لاریجانی روز دوشنبه در آیین افتتاح 33 طرح عمرانی آموزش و پرورش در کانون فرهنگی و ورزشی مریم در قم، افزود: با توجه به اینکه از گردنه مسائل هسته ای عبور کردیم، شرایط کشور تغییر کرده و فضای خوبی ایجاد شده است.


وی با تاکید بر اینکه برداشتن تحریم ها همه مشکلات را حل نمی کند، اضافه کرد: تحریم ها مثل سنگی است که در رودخانه ای افتاده و اگر جریان آب در این رودخانه باشد برداشتن سنگ از مسیر آن معنا پیدا می کند و در غیر این صورت برداشتن سنگ تاثیری ندارد.

وی تاکید کرد: با برداشته شدن تحریم ها، حرکت جدیدی در کشور آغاز شده است که باید سامان یابد.

بنیه آموزش و پرورش از نظر کمی و کیفی تقویت شود

لاریجانی گفت: در شرایط جدیدی که کشور با آن روبروست، باید با توجه بیشتر به فضا و بنیه نظام آموزشی، این نظام از نظر کمی و کیفی توسعه یابد و تقویت شود.

وی فعالیت های آموزش و پرورش را نشان دهنده حرکت رو به سامان این وزارتخانه عنوان و بیان کرد: بی تردید آموزش و پرورش یکی از بخش های مهم و راهبردی در کشور است که در دنیای امروز نیز نگاه ویژه ای به این بخش صورت می گیرد، به طوری که حتی امنیت ملی یک کشور نیز به این بخش مرتبط است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ضرورت روند توسعه ای در آموزش و پرورش، بیان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه آموزش و پرورش در پیشرفت و تعالی کشور نشان دهنده افق روشنی است که معظم له برای کشور در نظر گرفته اند.

لاریجانی افزود: در همین راستا سند بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید که بُعدهای مختلفی دارد و عملیاتی کردن آن نیازمند دقت نظر و کار نرم افزاری لازم است تا همه هدف ها محقق شود.

وی با اشاره به تراکم بالای نیروی انسانی در آموزش و پرورش، ادامه داد: مشکلاتی که در زمینه پرداخت پاداش آخر خدمت برای فرهنگیان وجود دارد ناشی از کمبود منابع است که حل آن نیازمند همت مضاعف است.

وی افزود: مجلس نیز توجه زیادی به حل مشکلات آموزش و پرورش دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: با توجه به سابقه خوب وزیر آموزش و پرورش، وی با درک مشکلات و ارائه راه حل های مناسب از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده و امکان ارتقاء فرهنگی و علمی این بخش را فراهم کرده است.

لاریجانی خواستار اهتمام بیشتر آموزش و پرورش به بخش تربیت بدنی و سلامت شد و گفت: نقش آموزش و پرورش در ایجاد شادابی و سلامتی در جامعه حائز اهمیت است و کشور برای پیشرفت نیازمند روحیه امیدوار و شاداب است.
وی افزود: مجلس تلاش می کند برای تکمیل طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی مبلغی در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه در نظر بگیرد.

مشارکت خیران در توسعه و آبادانی کشور شایسته و مبارک است

وی همچنین از مشارکت و تلاش خیران در آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: اینکه ذهن های افراد خیر معطوف به آبادانی و توسعه آموزش و پرورش شده بسیار مبارک است.

رئیس قوه مقننه افزود: آموزش و پرورش جزء بهترین ظرفیت هایی است که اگر خیران در راستای توسعه آن گام بردارند، هم برای خودشان باقیات صالحات است و هم در طول سال هایی که افراد استفاده می کنند به پیشرفت کشور کمک و فوایدش عاید آن ها نیز می شود.
لاریجانی اضافه کرد: حضور خیران در آموزش و پرورش ریشه در گذشته دارد و امیدواریم در دوره جدید نیز مشارکت خوبی در این بخش داشته باشند.

وی همچنین به همکاری خیران در حوزه بهداشت و سلامت استان قم اشاره کرد و گفت: خیران در این بخش در احداث بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی اقدام شایسته ای داشتند که چنین اقدام هایی باعث تقویت روحیه همبستگی ملی و در هم تنیدگی روحی در کشور می شود که این سرمایه مهم تر از سرمایه مادی است.

در این آیین 33 طرح عمرانی آموزش و پرورش که با اعتباری بالغ بر 313 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده بود، به بهره برداری رسید؛ این طرح ها با زیربنای 36 هزار مترمربع شامل 12 طرح احداثی، 19 طرح مقاوم سازی و دو طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس است.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار، حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم و سایر مسئولان آموزش و پرورش قم حضور داشتند.

203/201

کد خبر: 588724

وب گردی

وب گردی