افتتاح ایستگاه مترو میرزای در21 بهمن

نودو ششمین ایستگاه مترو چهارشنبه هفته جاری در یکی از شلوغ ترین و پرترددترین نقاط پایتخت به صورت رسمی بهره برداری می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ایستگاه مترو میرزای شیرازی به عنوان نود وششمین ایستگاه ناوگان مترو تهران و حومه در خیابان شهید بهشتی و نزدیک خیابان ولی عصر(عج) واقع شده است.

این ابرسازه زیرزمینی با زیربنای 13 هزار مترمربع، حدفاصل ایستگاه مترو میدان جهاد و ایستگاه مترو شهید بهشتی در خط 3 قرار دارد و ایستگاه مترو میرزای شیرازی دارای سکویی به طول حدود 160 متر، عرض 14 متر و عمق 27 متر است.

در ساخت این ایستگاه به روش زیرزمینی 88 هزار مترمکعب خاکبرداری، 5 هزار تن آرماتوربندی، 45 هزار مترمکعب بتن ریزی و 32 هزار مترمربع قالب بندی به کار رفته است و برای تردد شهروندان از طریق این ایستگاه تعداد 14 دستگاه پله برقی نصب و راه اندازی شده است.

با بهره برداری از این ایستگاه به عنوان یکی از زیباترین و باشکوه ترین ایستگاه های مترو تهران، امکان تردد روزانه حدود 30 هزار سفر با ناوگان مترو فراهم می شود.

ایستگاه مترو میرزای شیرازی در محدوده مراکز و اماکن مهم تجاری، فرهنگی، درمانی و اداری قرار دارد و می تواند تقاضای سفر شهروندان در خیابان های شهید بهشتی، خالد اسلامبولی (وزرا)، قائم مقام فراهانی، سید جمال الدین اسدآبادی، احمد قصیر (بخارست) و خیابان ولی عصر(عج) را زیر پوشش قرار دهد.

براساس گزارش روابط عمومی مترو، ایستگاه عبوری مترو میرزای شیرازی پس از انجام رسمی مراسم بهره برداری که با حضور مقامات لشگری و کشوری،مسئولان عالی شهری و در روز چهارشنبه 21 بهمن ماه برگزار می شود، آماده مسافرگیری خواهد شد و ایستگاه‌های عبوری سهروردی و خواجه عبدالله انصاری با بیش از 90 درصد پیشرفت کاردر اولویت بعدی افتتاح در خط سه مترو تهران هستند.

20106

کد خبر: 588725

وب گردی

وب گردی