معاون وزارت بهداشت خبرداد: آغاز اعتباربخشی موسسات و بیمارستان‌های آموزشی، بزودی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی به زودی در سطح کشور آغاز خواهد شد، از کلیه دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی خواست این بحث را به صورت جدی دنبال نمایند. ‌

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر باقر لاریجانی در اولین جلسه کمیسیون ملی اعتباربخشی که در دفتر معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد،با اعلام این مطلب گفت: این اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که برای پیگیری بحث اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی شورایی ملی تشکیل شده است.

دکتر لاریجانی اعتباربخشی را موضوعی مهم برای ارتقاء دانشگاههای علوم پزشکی کشور ذکر کرد و گفت: مدیران دلسوزی در نظام سلامت داریم و اعتباربخشی موجب می گردد با چالش های موجود آشنا شده و نسبت به رفع آن اقدام نماییم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه اعتباربخشی موسسات آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شده است،‌ اظهار داشت:‌ هدف این است که دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر ارتقاء حرکت کنند و در نهایت اعتلای نظام سلامت کشور حاصل گردد.

دکتر لاریجانی کمیسیون ملی اعتباربخشی را نهادی زیرمجموعه شورای گسترش وزارت بهداشت برشمرد و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مناطق آمایشی در بحث اعتباربخشی از جمله مواردی است که باید به طور جدی به آن توجه شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت،وی افزود: دانشگاه های مسئول اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی از طریق برقراری ارتباط موثر با مناطق آمایشی، آموزش های لازم را به کارشناسان ارائه و از این مناطق برای اعتباربخشی در سطح کشور بهره خواهند برد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه مناطق آمایشی ضمن آمادگی برای اعتباربخشی خود، سایر مناطق را نیز اعتباربخشی می کنند،‌ خاطرنشان کرد: اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی به زودی در سطح کشور آغاز خواهد شد و از کلیه دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی انتظار می رود این بحث را به صورت جدی دنبال کنند. ‌

20104

کد خبر: 588737

وب گردی

وب گردی