ملاقات پرفورمنس آرت با تئاتر در سالن انتظار تالار اصلی تئاتر شهر

نمایش «چمدان» به کارگردانی فرهادآییش روز دوشنبه نوزدهم بهمن ماه با افتتاح ویدئو اینستالیشن این اثر نمایشی در سالن انتظار تالار اصلی تئاتر شهر، اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد آییش قبل از آغاز این اثر نمایشی خطاب به تماشاگران مهمان گفت: نمایشی که امشب شاهد اجرای آن خواهید بود به نوعی تمرین نهایی ما برای اجراهای عمومی ماست که امیدوارم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد. البته ما طی هفته های گذشته تلاش کردیم با استفاده از تبلیغاتی که در فضای مجازی صورت می گیرد کار را طوری به مخاطبان معرفی کنیم که فقط آن را به مثابه یک اجرای نمایشی نبینند، زیرا ما تلاش داریم با تبلیغات فهم جدیدی از عنوان «چمدان» را در دنیای مجازی به مخاطبان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: من یک آرزوی دیرینه ای داشتم که روزی بتوانم با پویا آریانپور که وی را مانند فرزند خود می دانم کاری را در قالب یک پرفورمنس آرت اجرا کنیم که هنوز موفق نشدم به فضای مورد نظر دست پیدا کنم. اما این بار از وی خواهش کردم تا این همکاری مشترک را در محیط یک «ویدئو آرت» به مخاطب نشان دهم . اینکه تماشاگر با تماشای دو نمایش خیلی متفاوت که نگاه مشترکی دارند در خارج از تالار اجرای نمایش با پدیده دیگری روبه رو شوند و این فضای اجرایی که شما امشب می بینید تبدیل به ویدئو اینستالیشنی شد که برای اولین بار در سالن انتظار تالار اصلی تجربه شده است.

کارگردان نمایش «چمدان» بیان کرد: برای این فضای جدیدی که در سالن انتظار تالار اصلی تعبیه شده چندین هنرمند با نظارت و سرپرستی پویا آریانپور حضور داشتند و فکر می کنم برای اولین بار است که در تالار اصلی تئاتر شهر ، تئاتر و پرفورمنس آرت در یک محل باهم ملاقات می کنند.

پویا آریانپور هم در ادامه صحبت های آییش توضیح داد: این لطف فرهاد آییش بود که بار دیگر هنرهای تجسمی به تئاتر نزدیک شوند. به هر حال امروزه فضای تئاتر به شکلی است که بینندگان تئاتر با هنرهای تجسمی یا آشنایی کامل ندارند و یا از آن دور هستند و این فضای ایجاد شده که به همت تعدادی از هنرمندان با حمایت گروه اجرایی نمایش «چمدان» شکل گرفته برای ما امکان مهمی بود که امیدوارم استمرار داشته باشد.

نمایش« چمدان» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد آییش از سه شنبه 20 مهر ماه ساعت 19:30 با بازی شقایق فراهانی،مائده طهماسبی، شبنم فرشادجو،رامین ناصرنصیر، فرهاد آییش،خسروپسیانی،نقی سیف جمالی، حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی،سمن طهماسبی، مهسا طهماسبی،عزالدین توفیق، بهنام دارابی، عرفان برزین در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود.

505502

کد خبر: 588945

وب گردی

وب گردی