"حسین کندری" :حس کردم باید خودم فیلمم را بسازم

«حسین کندری» که پیش از این به عنوان فیلم بردار در پروژه های سینمایی حضور داشته، امسال با فیلم «اینجا کسی نمی‌میرد» برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر و در سینمای بلند به عنوان کارگردان معرفی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، کندری متولد ۱۳۶۲ است و پیش از این به ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند پرداخته و به شکل تخصصی درپروژه‌های مختلف به عنوان فیلم‌بردار حضور داشته. او انگیزه‌اش برای شروع کارگردانی را یک انگیزه بطنی می‌داند:«به نظر من بیش از ۸۰ درصد مبحث کارگردانی تکنیکال است. وقتی با فیلم‎سازانی کار می‌کنید که علت فیلم‎ساز شدن‎شان چیزی غیر از تکنیک و هنرشان است کم کم این کمبود هنر تبدیل به یک عقده می‌شود. فکر می‌کنی چرا خودت یک فیلم کار نمی‌کنی که دکوپاژش فیلم‌نامه یا طراحی صحنه‌اش درست باشد؟ این یعنی در جایگاه یک مدیر فیلم‌برداری از کارهایی که می‌کنی خیلی رضایت نداری. پس مجبور می‌شوی مشاوره یا نظر بدهی و دخالت کنی و در نهایت احساس می‌کنی خروجی کار بیشتر به کاری که تو دوست داشتی شباهت پیدا کرده. بنابراین وقتی دغدغه‌ و توانایی‌اش را در خودت حس می‌کنی می‌گویی بگذار خودم فیلمم را بسازم.»
کندری با اشاره به اولین تجربه خود در فیلم اینجا کسی نمی‌میرد می‌گوید:«با قدم برداشتن فرد به سمت کارگردانی آنچه موفقیت او را تضمین می‌کند پیدا کردن یک گروه همراه است.‍ من سر فیلم اینجا کسی نمی‌میرد هیچ چیزی نداشتم جز یک گروه همراه، هم‌دل، هم‌ایده و هم‌فکر که لحظه به لحظه نظر می‌خواستند و نظر می‌دادند.

505502

کد خبر: 588963

وب گردی

وب گردی