قدرت فوق‌العاده بینایی نوزادان تا پنج ماهگی

محققان ژاپنی با مطالعه بر روی قدرت بینایی نوزادان و مقایسه آن با افراد بالغ دریافتند که نوزادان با قدرت بینایی ویژه به دنیا می‌آیند، اما این ویژگی را تنها تا پنج ماهگی حفظ می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسناٰ،محققان دریافتند که نوزادان سه تا چهار ماهه قادر به تشخیص تفاوت‌های ظریف بین اشیاء مختلف هستند و این در حالیست که مغز انسان بالغ قادر به تشخیص توهمات تصویری نیست.

در این مطالعه مشخص شد که مغز انسان توانایی تشخیص ظرافت‌ها و تمایزات محیط را قربانی درک بهتر و سریع‌تر فضای اطراف می‌کند. در واقع مغز انسان برای درک سریع پیچیدگی‌های محیط اطراف که از راه بینایی وارد می‌شود به سرعت میانبر ایجاد می‌کند.

نوزادان توانایی دیدن جزئیاتی را دارند که انسان‌های بالغ از آن محرومند. این توانایی در سه یا چهار ماهگی به حداکثر می‌رسد و تا پنج ماهگی تغییر می‌کند.

محققان ژاپنی دریافتند که قدرت بینایی انسان در پنج ماهگی تا حدی پیشرفت می‌کند که قادر به درک جزئیات اجسام از نظر شکل، اندازه، رنگ و نور با بیشترین حساسیت است.

پژوهشگران برای اثبات نظریه خود از تصویرهای توهم‌زا استفاده کردند، به‎طوری‌که آزمایش‌های انجام شده بر روی 42 نوزاد زیر پنج ماه نشان داد که قدرت بینایی انسان‌های بالغ در تشخیص رنگ یک جسم در صورت تمایز با رنگ زمینه بسیار کمتر از نوزادان است.

203

کد خبر: 589123

وب گردی

وب گردی