امروز؛ هزار صادرکننده ایرانی گرد هم آمدند

سه‌شنبه 20 بهمن 1394 - 16:37
کد مطلب: 589148
زودل

اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران با حضور هزار صادرکننده برتر کشوربرگزار شد که در این کنفرانس، ضمن معرفی پلتفرم صادراتی آنلاین زودل، دمویی از امکانات آن، همچون ساخت سریع فروشگاه صادراتی آنلاین به چندین زبان زنده دنیا، عکس‌برداری از محصولات و ارتباط مستقیم با خریداران در کشورهای منطقه و در آینده در جهان ارائه شد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران با حضور هزار صادرکننده برتر کشور، اعضای اتاق بازرگانی، مشاور سابق بانک جهانی و همچنین مسئولان مرتبط با صادرات کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار و در آن فرصت‌های صادراتی ایران به کشورهای همسایه در فضای پس از برجام بررسی شد.

مهرزاد خویی، دبیر برگزار کننده نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران (شرکت های کوچک و متوسط) و مدیر عامل زودل، با بیان اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط کشورمان از پتانسیل صادراتی خوبی برخوردارند، گفت: آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در سال 1393 حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، بیش از 31 میلیارد دلار بوده است و این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان‌پذیر است و فقط باید راه‌های توسعه آن را پیدا کرد.

وی در این کنفرانس، ضمن معرفی پلتفرم صادراتی آنلاین زودل، دمویی از امکانات آن، همچون ساخت سریع فروشگاه صادراتی آنلاین به چندین زبان زنده دنیا، عکس‌برداری از محصولات و ارتباط مستقیم با خریداران در کشورهای منطقه و در آینده در جهان ارائه داد.

رشد اقتصادی چهار درصدی ایران در سال آینده و فرصت‌های صادرات

نادره شاملو، مشاور سابق بانک جهانی، یکی از سخنرانان این همایش بود.

او با بیان اینکه با کاهش قیمت نفت باید صادرات غیرنفتی کالا از ایران به کشورهای منطقه و بازارهای جهانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: با لغو تحریم‌ها هزینه‌های صادرات ایران کم می‌شود ضمن اینکه اموال ایران در خارج از کشور نیز برای رشد و توسعه اقتصادی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین از پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول مبنی بر رشد چهار درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: با رفع موانع تحریم و اجرای برجام بار دیگر می‌توان شاهد رشد بهره‌وری در حوزه تولید کالا و خدمات باشیم.

سعید رحمانی مدیرعامل شرکت سرآوا، از سخنرانان این کنفرانس با توجه به نقش پراهمیت اینترنت در تجارت و بازاریابی به نکاتی در این خصوص اشاره کرد. وی جمعیت جوان و تحصیلکرده، ضریب نفوذ بالای اینترنت و موبایل، رشد قابل توجه در پرداخت‌های الکترونیک و همچنین کشور ایران به عنوان بزرگترین بازار اینترنت در خاورمیانه را به عنوان فرصت های بازار قلمداد کرد.

رحمانی به این موضوع اشاره کرد که تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک و متوسط در بازارهای توسعه یافته از اینترنت برای ارتباط با مشتریانشان استفاده می‌کنند. در این راستا وی نقش پرتال‌های اینترنتی B2B را بسیار پراهمیت دانسته و ساده‌سازی تجارت، ایجاد یک منبع اطلاعاتی قوی و همچنین دسترسی به بازارهای خارجی را از موارد اهمیت این پرتال‌ها ذکر کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که در طول 3 سال اخیر، شرکت‌های کوچک و متوسط در کشورهای توسعه یافته با استفاده از روش‌های بازاریابی اینترنتی توانسته‌اند بیش از 2 برابر رشد داشته باشند و همچنین درآمد حاصل از صادرات خود را به 2.1 برابر افزایش دهند.

از دیگر سخنرانان این کنفرانس سید جلال ابراهیمی دبیرکل شورای بازرگانی ایران-ترکیه، شریف نظام مافی ریاست اتاق بازرگانی ایران_ سوییس، امیر عابدی ریاست شورای بازرگانی ایران-قزاقستان، سید فرج شهیدی رایزن بازرگانی ایران در کشور آذربایجان، ابراهیم محمدرضازاده رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق، محمدرضا کریم‌زاده رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، حمید زادبوم رایزن بازرگانی ایران در ترکیه،‌ غلامرضا نجاری عضو هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، آرش شهرآئینی عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران ، شاهرخ ظهیری،‌ نایب رییس اول اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان و بسیاری از دیگر فعالان اقتصادی بودند.

ارائه جدیدترین اطلاعات و آمار صادرات به کشورهای همسایه و جاده ابریشم، ارائه راهکارهای ورود به بازار بین‌الملل با استفاده از اینترنت و معرفی مقررات و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات کشور، بررسی مسائل و چالش‌های مالی به‌خصوص در سطح بین‌الملل، ارائه راهکارهای حل این چالش‌ها، بررسی جدیدترین روش‌های فروش و بازاریابی در تجارت بین‌الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی از دیگر برنامه‌ها و موضوعات این کنفرانس بود.

اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران، جمعه گذشته 16بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی توسط شرکت زودل برگزار شد. زودل اولین پلتفرم صادرات کالاهای ایرانی است که هدف از شکل‌گیری آن کمک به افزایش صادرات شرکت‌های ایرانی است. در فاز اول فعالیت این شرکت، صادرات به کشورهای همسایه و همچنین کشورهای جاده ابریشم در نظر گرفته شده است.

یکی از اقدامات این شرکت در جهت کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط برای صادرات، راه‌اندازی آکادمی آموزش صادرات به تولیدکنندگان ایرانی با نام «زودل آکادمی» است که در زمینه آموزش صادرات فعالیت می‌کند. این دوره‌های آموزشی آخرین پنجشنبه هر ماه به صورت رایگان برگزار خواهد شد که اولین دوره برگزاری آن در تاریخ 29بهمن 1394خواهد بود.

401401

15 / 15
کد خبر: 589148 0 0

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار