تهران-ایسکانیوز: جعفر والی بازیگر و کارگردان تئاتر که مدتی در بیمارستان بستری بود در صدد آغاز تمرینات نمایش "آی با کلاه، آی با کلاه" است.

جعفر والی، بازیگر و کارگردان تئاتر که به دلیل بیماری مدتی در بیمارستان بستری بود و اکنون دوران نقاهت را می گذراند درباره حال عمومی اش به خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت: حال عمومی ام خوب است و نسبت به قبل در وضعیت جسمی بهتری به سر می برم.

این پیشکسوت عرصه تئاتر که پیش از بستر شدنش در بیمارستان قصد داشت نمایش "آی با کلاه، آی بی کلاه" نوشته غلامحسین ساعدی را به روی صحنه ببرد درباره فعالیت تئاتری اش گفت: همزمان که در منزل مشغول استراحت هستم نمایشنامه "آی با کلاه، آی بی کلاه" را بازخوانی می کنم و به تحلیل فضای نمایشنامه مشغولم و برای انجام کارهای اولیه این نمایش به تهران آمده ام.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چه زمانی تمرینات نمایش "آی با کلاه، آی بی کلاه"را آغاز می کند، گفت: هنوز در مرحله انتخاب بازیگر به سر می برم و با بازیگران مورد نظرم وارد مذاکره شده ام.

والی ادامه داد: واقعیت این است که وضعیت تئاتر مثل گذشته نیست و اهالی تئاتر راغب نیستند تئاتر کار کنند؛ چرا که تئاتر حال و روز خوبی ندارد.  وضعیت دستمزدها آنقدر بد است که اکثر بازیگران ترجیح می دهند در خانه بنشینند یا کار دیگری جز تئاتر انجام دهند.

کارگردان نمایش "آی با کلاه، آی بی کلاه" در تشریح وضعیت موجود ادامه داد: حتی بازیگران هم دوره من نیز از تئاتر گریزان و سر خورده اند. چند روز پیش که با علی نصیریان تماس گرفتم تا از او برای بازی در نمایش "آی با کلاه، آی بی کلاه" دعوت کنم او را بسیار خسته و بی انگیزه دیدم.

وی ادامه داد: فضای حاکم بر تئاتر آنقدر بد است که بر علی نصیریان هم تأثیر گذاشته و باعث شده او بی حوصله و خانه نشین شود و نتیجه این بی حوصلگی و سرخوردگی این شد که نصیریان دعوت مرا برای بازی در اثر آخرم نپذیرد و سعادت همکاری با نصیریان نصیبم نشد.

کارگردان تله تئاتر "سیسیل یا مکتب پدران" در پاسخ به این پرسش که مسئولان چقدر در راستای به اجرا رفتن نمایش "آی باکلاه، آی بی کلاه" با او همکاری کرده اند گفت: در دوران بیماری ام و آن زمان که در بیمارستان بستری بودم مسئولان به عیادتم آمدند و قول همکاری دادند اما هنوز نمی دانم که این قول و وعده ها چقدر عملی خواهد شد.

جعفر والی باقی مانده اولین نسل تئاتری کشور است و به جز فعالیت در تئاتر در سینما نیز حضوری مستمر داشته است."پاییزان" به کارگردانی رسول ملاقلی پور، "ناخدا خورشید" به کارگردانی ناصر تقوایی، "تهران روزگار نو" به کارگردانی علی حاتمی، "پاداش سکوت" به کارگردانی مازیار میری آثار سینمایی هستند که والی در آنها بازی کرده است.

 
کد خبر: 59867

وب گردی

وب گردی