فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی ، همسو با سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران ، حفظ و ارتقاء توان دفاعی خود را به برجام گره نزده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم بزرگداشت روز نیروی هوایی که با حضور وابستگان نظامی، حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی ، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین و دیگر فرماندهان و مسئولین این نیرو برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی ایران، مردمی ترین انقلاب دوران معاصر بود که در خلال جنگ سرد، معادلات و تقسیم بندی های نابرابر جهانی را نادیده گرفت و با تکیه بر قدرتی متفاوت یعنی توکل و ایمان به دست برتر الهی جهان را در آستانه تحولی نوین قرار داد.

وی افزود: کارشناسان سیاسی و نظامی در دهه 70 میلادی حکومت پهلوی را به شدت وابسته و نیروهای مسلح وفادار به رژیم را بدون حضور مستشاران، فاقد کارایی ارزیابی می کردند که این ارزیابی منطقی و نزدیک به ذهن بود.

وی با بیان اینکه حرکت عظیم مسلمانان در اربعین حسینی بیانگر استمرار حق و پنهان نماندن نور هدایت است ادامه داد: وقوع حوادثی چون تجاوز به طبس، کودتای نقاب، جنگ تحمیلی، خروج مستشاران نظامی و تحریم های تسلیحاتی و اقتصادی زنجیره ای برمبنای همین ارزیابی های معقول بود. اما آنجه از دید خبرگان سیاسی و نظامی آن روز مورد غفلت واقع شده بود اتکای ملت شریف ایران به قدرت الهی و اعتقاد به قطعیت وعده ای خداوند برای نصرت مومنان بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به وابستگان نظامی گفت: امروز تروریسم دغدغه مشترک ماست که ناامنی و سایه وحشتناک مرگ و برده داری زنان و کودکان را برای سر مردم مظلوم عراق و سوریه سنگینی می کند و مطمئنا این تعالیم رسول گرامی اسلام نیست و تا آنجا که می دانم هیج یک از ادیان الهی دیگر نیز چنین شقاوتی را تجویز نکرده اند.

وی با اشاره به ایجاد ائتلاف به اصطلاح ضد داعش اظهار کرد: اگر این ائتلاف با هدف واقعی مبارزه با داعش شکل گرفته بود در فرصتی کوتاه امکان ریشه‌کنی آن وجود داشت، کشورهای ائتلاف نه تنها عزم جدی در این خصوص ندارند بلکه بجای بمب، از طریق بارریزی هوایی کمک‌های تسلیحاتی به گروه های تکفیری ارسال و نیروهای عراقی و سوری را مورد هدف قرار می‌دهند در پشت پرده نیز ضمن تامین منابع مالی وحشیانه‌ترین شکل تروریسم معاصر، دم از برگزاری انتخابات آزاد در سوریه می‌زنند.

وی گفت: بیش از 300 روز است که زنان و مردان یمنی کودکان خود را از زیر آوارها بیرون می‌آورند و از سازمان ملل هم بجز ابراز نگرانی چیزی شنیده نمی‌شود و یا اتفاقی که برای زنان شرافتمند ایزدی افتاد، در دنیای مدعی حقوق بشر هیچ واکنشی در بر نداشت.

امیرشاه صفی اظهار کرد: بروز یک برش کوتاه و دردناک از آنچه سال هاست در افغانستان ، سوریه، عراق و یمن می‌گذرد در فرانسه ، اروپا را در بهت و خانه‌نشینی فرو برد در حالی که مردم مظلوم فلسطین حتی در خانه های خود هم نمی توانند بنشینند چرا که شصت سال است بدترین نوع تروریسم خانه هایشان را ویران می کند.

وی تروریسم نرم با بهره گیری از امپراطوری رسانه را خطرناک ترین نوع تروریسم دانست که با هدف قرار دادن فرهنگ و اعتقادات جوانان مسلمان به دنبال شکل جدیدی از براندازی فرهنگی است.

وی با اشاره به مناسبات جامعه جهانی با ایران گفت: جهان این واقعیت بزرگ را دریافت که دوران کارکرد تحریم و قلدرمآبی سرآمده و نمی توان عزم و اراده ی ملت ها را در تنگناهای تحریم در هم شکست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اافزود: نکته قابل تامل در این مذاکرات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بود که اعمال تحریم‌های یکجانبه به بهانه فنآوری موشکی، بلافاصله و در کمتر از یک روز پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای و تصویب قوانین خصمانه در کنگره ایالات متحده حاکی از روح استبدادی حاکم بر زمامداران کشوری است که خود را در آیینه تفاخر و جهل مدرن، کدخدای جهان می‌داند.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش در دوران پس از جنگ تحمیلی، به ویژه در دوران تحریم با استفاده از متخصصین داخلی و تعامل سازنده با مراکز دانشگاهی به بومی‌سازی بخش قابل ملاحظه‌ای از سامانه‌ها و تولید داخلی شبیه سازها و قطعات گلوگاهی دست یافته و با حضور در عرصه پرنده های بدون سرنشین خیز بلندی برای تقویت بنیه دفاع هوایی خود بر اساس راهبرد مقابله با اهداف نقطه ای بر مبنای تهدیدات جدید تروریستی منطقه ای و فرامنطقه ای برداشته است.

وی خطاب به وابستگان نظامی کشورهای خارجی گفت: تقویت بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران ره آوردی جز صلح پایدار و امنیت قابل اتکا برای منطقه راهبردی غرب آسیا و دستی محکم در برابر تجاوز و زیاده خواهی دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای در پی نخواهد داشت که نمونه بارز این اقتدار در دستگیری ملوانان آمریکایی در آبهای سرزمینی ایران توسط دلاور مردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با رشادت و قاطعیت صورت پذیرفت.

امیر شاه صفی در پایان تصریح کرد: ما میراث داران خلبان شهید خلعتبری هستیم که با وجود ضرورت انهدام پلی استراتژیک، بدلیل مشاهده ی عبور دانش آموزان و خودروهای شخصی و بیم از کشته شدن افراد غیر نظامی از انهدام آن خوداری می کند، ما میراث داران مظلومیت شهید شهریاری و هم رزمان وی هستیم که در راه استقلال هسته ای کشور به دست اندیشه تروریسم صهیونیستی جهانی به شهادت رسید.

201/201

کد خبر: 599311

وب گردی

وب گردی