توضیحات قالیباف درباره حادثه کارواش سعادت آباد

شهردار تهران در خصوص حادثه کارواش منطقه سعادت آباد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در حاشیه بهره‌برداری از ایستگاه میرزای شیرازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص تخریب مسجد بنی‌الزهرا(س) در محله سردار جنگل که چهار شب پیش اتفاق افتاده بود، گفت: اطلاعی از این تخریب ندارم و حالا از این موضوع مطلع شده‌ام.

او همچنین با اشاره به جزئیات حادثه سعادت‌آباد، گفت: منصفانه این بود که هیئت امنای این مسجد که افرادی فرهیخته هستند نیز در هنگام این پاسخ حضور داشتند. این کارواش که در اطراف مسجد قدس قرار دارد، حدود سه هزار متر است که سند آن متعلق به شهرداری بوده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه زمین این کارواش وقفی نبوده، گفت: شهرداری این ملک را که در مالکیت رسمی آن بوده، واگذار کرده است و باید این ملک را به صاحب جدید آن تحویل می‌داد؛ بنابراین با حکم دادگاه که مستندات قانونی آن نیز موجود است، برای اجرای حکم وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: مأموران شهرداری چهارشنبه شب برای اجرای حکم به کارواش مراجعه کردند که متصرفان غیرقانونی در مقابل اخطارهای شهرداری، مأموران را کتک زده و شیشه جرثقیل اجرای احکام را شکستند که به این نکات تاکنون اشاره‌ای نشده است. شنبه شب برای اجرای حکم دوباره به این کارواش مراجعه شد که به دلیل درگیری که در گذشته رخ داده بود، مأموران با حالت تهاجمی به ملک ورود کردند که ما کار آنها را تائید نمی‌کنیم و اعتقاد داریم خطایی صورت گرفته است.

او تاکید کرد: بازرسی شهرداری گزارش کاملی از این موضوع تهیه کرده است که بر اساس آن تصمیم‌گیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به بازتاب رسانه‌ای این حادثه گفت: یک خبرگزاری که مشخص نیست خبرنگار آن در محل حادثه حضور داشته، مستندسازی کرده که مورد سوءاستفاده دیگران قرار گرفته است.

قالیباف همچنین با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه مهرآباد پیش از سال ۹۵، گفت: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از این ایستگاه تردد کنند.

او در خصوص کاهش هزار میلیاردی بودجه شهرداری تهران، افزود: خوشبختانه ردیف‌های بودجه حذف نشده است و در صورت کسب درآمد بیشتر، می‌توان با متمم، ادامه پروژه‌ها را انجام داد.

20106

کد خبر: 599315

وب گردی

وب گردی