گفتگوی  امیر عبدالهیان  با دمیستورا در آستانه  نشست امنیتی مونیخ:سوریه فقط راه حل سیاسی دارد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: سوریه فقط راه حل سیاسی دارد و حضور برخی چهره های شناخته شده تروریستی در سوئیس اقدامی غیرسازنده است.

به گزارش ایسکانیوز ، حسین امیر عبداللهیان در تماس تلفنی با استفان دمیستورا درآستانه دور جدید نشست بین المللی حمایت از سوریه، آخرین تحولات سوریه را بحث و بررسی کردند.


امیر عبداللهیان اظهارداشت: آنچه نشست اخیر ژنو و گفتگوهای سوری را با مشکل مواجه کرده، تفکیک نشدن فهرست تروریسم از معارضه بود و حضور برخی چهره های شناخته شده تروریستی در سوئیس اقدامی غیر سازنده است.


وی تاکید کرد: سوریه فقط راه حل سیاسی دارد.


استفان دمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این تماس با سازنده خواندن نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران سوریه افزود: در نشست جاری گروه بین الملل حمایت از سوریه ، تلاش خواهیم کرد موانع موجود بر سر راه گفتگوهای سوری – سوری را مطرح و مکانیزمی مناسب برای آن بیابیم.


در چهارمین نشست بین المللی حمایت از سوریه که پنج شنبه -22 بهمن 94 - در مونیخ برگزار خواهد شد، هیات ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه شرکت می کند.

10203

کد خبر: 599422

وب گردی

وب گردی