مرگ 2 مرد جوان در اثر گاز گرفتگی/ آتش سوزی یک چوب بری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از آتش‌سوزی در یک کارگاه کابینت‌سازی و چوب‌بری در شهرک مرتضی گرد و مرگ ۲ مرد جوان در پی گاز‌گرفتگی در یک منزل مسکونی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، سیدجلال ملکی در این باره گفت: ساعت 22:21 دقیقه شب گذشته حادثه گسترده آتش‌سوزی در کارگاه کابین‌سازی و لوازم چوب‌بری در شهرک مرتضی گرد به سامانه 125 اعلام شد و 4 ایستگاه به همراه خودروی تنفسی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شد.

او ادامه داد: در طبقات همکف و اول یک ساختمان 5 طبقه مقدار زیادی لوازم مبل و کابینت‌سازی و همچنین تخته‌های چوب با مقدار زیاد وجود داشت که هر دو طبقه دچار حریق شده بود. 3 طبقه دیگر این ساختمان خالی بود اما آتش به سقف‌های آنها نیز سرایت کرده بود. آتش‌نشان‌ها به دلیل شدت آتش‌سوزی مجبور شدند بخشی از دیوارها را تخریب کنند تا بتوانند به اطفای حریق بپردازند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد: 3 کارگر افغانی در این ساختمان حضور داشتند که 2 نفر از آنها توانستند پیش از حضور آتش‌نشان‌ها خارج شوند، یک نفر دیگر از آنها نیز سریعاً توسط مأاموران آتش‌نشانی از ساختمان خارج و تحویل عوامل اورژانس شدند. این حادثه خسارت مالی سنگینی بر جای گذاشت و در ساعت 1:47 دقیقه به پایان رسید.

او همچنین از وقوع حادثه دیگری خبر داد و گفت: ساعت 2:24 دقیقه بامداد در پی تماس تعدادی از شهروندان مبنی بر پاسخگو نبودن یکی از همسایه‌های ساختمان مسکونی واقع در خیابان آفریقا، خیابان گل‌آذین یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

ملکی افزود: در طبقه پنجم یک ساختمان 5 طبقه قدیمی که در هر طبقه یک واحد 50 متری وجود داشت؛ آتش‌نشان‌ها با حضور در محل حادثه در واحد مسکونی را باز کردند و به محض ورود با وضعیت بی‌حال و بی‌رمق دو مرد جوان مواجه شدند که با تحویل آنها به عوامل اورژانس مشخص شد هر دوی آنها جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد: علت اصلی مرگ توسط کارشناسان پزشکی قانونی مشخص می‌شود اما بررسی‌های اولیه حاکی از کاهش اکسیژن و انتشار گاز مونواکسید کربن و همچنین بسته بودن همه درها و پنجره‌ها بود. علاوه بر این بخشی از دودکش بخاری با شیب منفی کار شده بود و از دودکش کلاهک اچ نیز استفاده نشده بود.

20106

کد خبر: 599611

وب گردی

وب گردی