صدیقی: پیام 22بهمن این بود که همه ملت ایران پرچمدار انقلاب هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: برکت حرکت امام (ره) به تجار متدین، پابرهنگان، علما و بیسوادان رسید. امام (ره) منحصراً این هنر را داشت تا تمام اقشار را در صحنه مبارزه حاضر کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران، گفت: به عزیزان دو توصیه می‌کنم؛ ابتدا مراقب زبانتان باشید و دوم چشمانتان را به زرق و برق دنیا آلوده نکنید.

وی با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: این روز، روز تاریخی و برجسته و افتخارآفرینی بود که زنده بودن فکر امام (ره) و ولایت فقیه را در جریان حیات مردم و راه شهدا نشان داد. ما در این انقلاب قطره‌ای بودیم در دریای باعظمت مردم. ملت مومن ایران سربلند باد و پرچم سربلند ایران همیشه سرافراز باد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین صدیقی پیام 22بهمن 94 این بود که همه ملت ایران پرچمدار این انقلاب هستند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: جنس انقلاب امام خمینی (ره) با جنس همه انقلاب‌ها فرق دارد. اصلی‌ترین شعار سایر انقلاب‌ها جبران درماندگی‌های مادی و رفع گرفتاری‌های اقتصادی است اما امام (ره) خودش را بدهکار دین و مکتب می‌دانست و بعد از به ثمر رساندن جمهوری اسلامی مطالبه‌ای از مردم نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با بیرون کردن شاه،‌ فرهنگ سلطنت را مسخ کرد. شاه عروسکی در دست آمریکا و غرب بود که همه درندگان کنار وی جیفه‌خوار بودند. امام (ره) برای محو فرهنگ سلطنت حکم ترور هیچ کس را صادر نکرد ولی با روشن کردن ایمان با غرور مردم شاه را سرنگون کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امام (ره) جمهوری اسلامی را با آرم ولایت فقیه به ثمر رساند، گفت: ولایت مسأله‌ای عرشی است و ولی بعد از امام (ره) نیز از قبل تعیین شده بود. این امام خمینی (ره) بود که مردم را مقتدر نشان داد و این مردم بودند که قدر این امام (ره) را دانستند. وجه مشترک لیبرال دموکراسی و کمونیست این بود که هر دو دین را افیون دانسته و معتقد به پایان یافتن تاریخ مصرف آن بودند اما امام (ره) این افسانه طولانی شرق و غرب را با انقلاب اسلامی ایران پایان داد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به انتخابات اسفندماه خطاب به مردم، خواست با نیت حفاظت از دستاوردهای خون شهدا، بالا نگه داشتن پرچم ولایت و نه گفتن به آمریکا، داعش و عوامل سرسپرده‌ آنها سر صندوق‌های رأی حاضر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ سفارش کرد: خدا را در نظر بگیرید. این سمت‌ها اگر برای غیر خدا باشد جز خستگی و وزر و وبال نتیجه دیگری ندارد. اخلاق اسلامی را رعایت کنید و از اسراف بپرهیزید و قانون‌مدار باشید و از کیفیت تبلیغات غربی عبرت بگیرید.

وی هشدار داد: رأی به کسانی که در فتنه حاضر شدند برای مردم خیر ندارد.

امام جمعه موقت تهران از کاندیداهای پنجمین دوره خبرگان رهبری نیز خواست: کاری کنند که خودشان احساس سرافرازی و مقام معظم رهبری از آنان خشنود گردد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌ اول نماز جمعه نیز گفت: انسانی که دشمن دارد سنگر می‌سازد و سپر به تن می‌کند و به اسلحه مجهز می‌شود. در وجود خودمان نیز دشمن داریم که برای مقابله و مقاومت در برابر آن باید به خدا پناه ببریم.

203

کد خبر: 599673

وب گردی

وب گردی