اساسنامه مجمع خیرین دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار هفتادمین اجلاس مرکزی مسئولان واحدهای سراسر کشور

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از قرار گرفتن اساسنامه مجمع خیرین دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار هفتادمین اجلاس مرکزی مسئولان واحدهای سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام علی عسکری با اعلام این خبر به ایسکانیوز گفت: راهبردها و اهداف برنامه ای پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی در جلسات اخیر هیأت های امناء استانی دانشگاه آزاد اسلامی در 31 استان به بحث گذاشته شد و مورد تصویب قرار گرفت. در کنار این مطلب ، اهداف کمی منتخب این برنامه پنج ساله در افق چشم انداز 1404 با رویکرد های جدید و منطبق بر سند آمایش سرزمین هریک از استان ها بحث شد و به جمع بندی رسید.

وی همچنین گفت: موضوعاتی از نوع مباحث آموزشی و دانشجویی ، پژوهش و فن آوری ، فرهنگ و مباحث دینی ، ورزشی و غیره. اعتبارات و امکاناتی که در موضوعات یاد شده باید منظور نظر قرار گیرد. اهداف کمی به شکل بودجه ریزی سالیانه به تصویب نهایی رسیده است . در بحث اعتبارات و امکانات ، یکی از وظایف و اختیارات هیات های امناء استانها بر اساس مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب کمک های مردمی و امکانات برای واحدهای دانشگاه است. در این رابطه یک ردیف بودجه ای سالانه مختص شده و ساماندهی و هدایت کار طبق مصوبه هیأت رئیسه و دستور ریاست عالی دانشگاه به معاونت امور مجلس سپرده شده است.

عسکری در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مردم بنیان تلاش می کند مانند گذشته با کمک خیرین دانشگاه ، اعضاء هیات امناء استانها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، بخشی از هزینه ها و نیازمندی های واحدها به امکانات ، از قبیل ساخت و ساز مساجد ، امکانات مورد نیاز آزمایشگاه ها و غیره را از طریق مشارکت با کمک های مردم و بانیان خیر تأمین نماید.حس و حال خوبی هم در میان مردم و خیرین در بعضی از استانها در این رابطه وجوددارد. ضرورت داشت اساسنامه مجمع خیرین دانشگاه به تصویب نهایی برسد . معاونت امور مجلس با کمک معاونت برنامه ریزی و اقتصادی دانشگاه با استفاده از نقطه نظرهای کارشناسی افراد صاحب نظر این اساسنامه را تنظیم نهایی کرده و در دستور اجلاس مسئولان واحدهای سراسر کشور قرار داده است.

در اجلاس یاد شده در کمیسیون تخصصی امور مجلس در این رابطه به جمع بندی خواهیم رسید و پس از آن متن مورد نظر اجلاس ، جهت تصویب نهایی به هیات امناء مرکزی تقدیم خواهد شد.

10101

کد خبر: 599920

وب گردی

وب گردی