نوزدهمین شورای پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

نوزدهمین شورای پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور سرپرست دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین و رؤسای پژوهش و فناوری این دانشگاه در سالن جلسات مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، شهاب شریعتی سرپرست دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب ، با توجه به شروع نیمسال دوم 95-94 ، ضمن ارائه گزارش برگزاری اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان گفت: این اجلاس به میزبانی استان مازندران در واحد ساری برگزار شد و رؤسای سه باشگاه رشت ، رودسر و لاهیجان به عنوان رؤسای برتر این باشگاه انتخاب شدند که جا دارد این موفقیت بزرگ را به آنها تبریک گوئیم و با برنامه ریزی صحیح و دقیق دیگر باشگاه های استان سعی کنند تا ضمن فعالیت های علمی به جایگاه اصلی و رفیع خود برسند .

وی با اشاره به راه اندازی سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد (ساها) اذعان داشت: معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی استان باید در جهت راه اندازی این آزمایشگاه در سطح واحد های دانشگاهی خود بکوشند و از موازی کاری پرهیز نمایند ضمن همکاری و همدلی با هم باید بتوانند یکدیگر را پوشش دهند .

سرپرست دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ارائه آخرین وضعیت آمار فعالیت های ساها در استان گیلان بیان کرد: واحد های دانشگاهی باید در خصوص برنامه ریزی جهت درآمد زایی هر چه بیشتر ساها در سال جدید کوشا باشند .

همچنین در این جلسه دکتر سهراب کردرستمی رئیس شورای تخصصی پژوهش دانشگاه آزاد استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از روند پژوهشی استان گیلان تصریح کرد: برنامه های راهبردی پژوهش و فناوری استان بر اساس برنامه عملیاتی واحد و نیز پست های تعیین شده در جدول نحوه تخصیص اعتبار فعالیت های پژوهشی همچنین تنظیم اکشن پلان بر اساس برنامه ی راهبردی تخصیص بودجه امکان پذیر خواهد بود .

وی با تاکید بر تاسیس شرکت های دانش بنیان در واحد های دانشگاهی بیان کرد: با استفاده از امکانات دانشگاه جهت سرمایه گذاری و آماده سازی زیر ساخت های مناسب آزمایشگاه ها ، ایجاد زیر ساخت ساها و زیر ساخت های ICT در جهت فعالیت های اقتصادی باید اقدام کرد .

کردرستمی برگزاری کارگاه های تخصصی در این زمینه را مؤثر دانست و برای برگزاری این کارگاه ها در واحد های دانشگاهی استان تاکید کرد .

در ادامه حسین فلاح باقر شیدایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تشکر از معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر کل توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی جهت حمایت در مصرف بهینه بودجه ی پژوهشی و ایجاد زیر ساخت ها و فراهم کردن بستر لازم جهت کسب درآمد از منابع غیر شهریه ای ، از حمایت ویژه دبیر محترم هیأت امنای استان گیلان در این زمینه تقدیر کرد .

دکتر فلاح ضمن تبریک به واحد های دانشگاهی رشت و فومن جهت اخذ مجوز عضویت در شبکه فناوری های راهبردی ریاست جمهوری ، گفت : واحد های دانشگاهی باید در این راستا تلاش کنند تا بتوانند به جایگاه اصلی خود دست یابند .

وی با توجه به اهمیت ساها در واحد های دانشگاهی اضافه کرد: واحد ها باید هر چه سریعتر اطلاعات تکمیلی تجهیزات آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد های مربوطه را در سایت ساها درج نمایند .

دبیر کمیته ساهای استان گیلان، ادامه داد: برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی، واحد ها باید فرم اطلاعات درخواستی را بر اساس جدول اعلام شده از طرف کمیته مرکزی ساها تکمیل و به سازمان مرکزی ارسال نمایند در غیر این صورت امکان خرید تجهیزات آزمایشگاهی میسر نخواهد بود.

در پایان هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهاد های خود را ارائه دادند.

20101

کد خبر: 599988

وب گردی

وب گردی