شیوع سوختگی در ایران 10 تا 15 برابر متوسط جهانی است

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی ایران با بیان اینکه سوختگی یکی از شایع ترین چالش های حوزه سلامت است، اظهار کرد: شیوع سوختگی در ایران حدود 10 تا 15 برابر متوسط جهانی است.

به گزراش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، محمدجواد فاطمی روز یکشنبه در نشست خبری پنجمین همایش سوختگی ایران که در بیمارستان شهید مطهری برگزار شد، گفت: به طور متوسط روزی 10 نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که با اقدامات پیشگیرانه و درمان می توان جان آنان را نجات داد.
به گفته او ، ایران در زمینه سوختگی حدود 30 تا 40 سال به لحاظ درمان و رسیدگی به بیماران و همچنین اقدامات پیشگیرانه از سایر کشورهای پیشرفته عقب است.
فاطمی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم در امر سوختگی جایگزینی پوست است، گفت : قیمت پوست جایگزین (به اندازه کف دست) 16 هزار دلار هزینه دارد و بر اساس مطالعات انجام شده درمان استاندارد به ازای هر درصد سوختگی در کشور پنج میلیون تومان هزینه دارد؛ بنابراین بیماری که 20 درصد از بدنش دچار سوختگی شده است، 100 میلیون تومان نیاز دارد تا بتواند روند درمان خود را ادامه دهد.
دبیر علمی پنجمین همایش سوختگی کشوری با بیان اینکه در ایران خدمات بیمه ای به بیماران دچار سوختگی ارائه نمی شود، گفت: در بیشتر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته تمام مراحل درمان سوختگی تحت پوشش بیمه قرار دارد اما در کشور ما به رغم پیگیری های مکرری که صورت گرفته است تاکنون بیماران دچار سوختگی تحت پوشش درمان قرار ندارند اما قرار شده است بیمه تامین اجتماعی در این زمینه شرایطی را برای درمان بیماران درنظرگیرد.
20103

کد خبر: 600157

وب گردی

وب گردی