مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مفاخر استان خود را شناسایی می‌کنند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین شیوه نامه شناسایی مفاخر در این دانشگاه خبر داد و گفت: این شیوه نامه به واحدهای دانشگاه ابلاغ شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حبیب‌الله اسماعیلی گفت: این شیوه نامه مبنای علمی و پژوهشی دارد و براساس آن واحدهای دانشگاه مفاخر و مشاهیر استان خود را شناسایی و به تایید کمیسیون های تخصصی استانی و سازمان مرکزی دانشگاه می رسانند.

وی افزود: براساس این شیوه نامه تاکنون بیش از 2500 نفر از مفاخر و مشاهیر کشور توسط واحدهای دانشگاه شناسایی شده اند که این افراد فعال در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و هنری هستند و در حوزه های تمدنی مختلف زندگی کرده و آثار بزرگی داشته اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مفاخر و مشاهیر شناسایی شده توسط واحدهای این دانشگاه توسط شورای علمی در چهار سطح فراملی، ملی، منطقه ای و محلی تقسیم بندی شده اند و با همکاری گروه های آموزشی دانشگاه فعالیت های تحقیقاتی در خصوص زندگی و آثار این افراد انجام خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: تاکنون ۲۶ همایش با محوریت موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی در این دانشگاه برگزار شده است که هدف از برگزاری این همایش ها شناسایی شیوه های زندگی ائمه معصومین(ع) و علمای دینی و باز تولید و استفاده از سبک زندگی آنها در شرایط امروز است.

وی با بیان اینکه سبک شناسی امروز به یک موضوع تحقیقاتی و پژوهشی تبدیل شده است، گفت: این نوع تحقیقات در پژوهشکده‌های قرآن و عترت و مطالعات میان‌فرهنگی معاونت فرهنگی این در حال اجرا است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: مسئولان دو پژوهشکده قرآن و عترت و مطالعات میان فرهنگی این بر روند اجرای تحقیقات در حوزه سبک زندگی اسلامی و ایران تاکید زیادی دارند چراکه راه ماندگاری دین، استخراج دستورات قرآن و فرمایشات ائمه (ع) متناسب با مقتضیات زمان است.

اسماعیلی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع فرهنگ توجه ویژه ای دارد و براین اساس نیز در هفتادمین اجلاس شورای مرکز این دانشگاه به این موضوع توجه جدی شده است.

20101

کد خبر: 600164

وب گردی

وب گردی