همسر شیخ علی سلمان: پیروزی انقلاب بحرین نزدیک است

همسر دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین همزمان با پنجمین سالروز انقلاب 14 فوریه این کشور با تاکید بر اینکه حبس همسرش ظلمی بزرگ است، محاکمه وی را سیاسی دانست.

به گزارش ایسکانیوز علیاء رضی، همسر شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف شیعه در این کشور در گفت‌وگویی ویژه با خبرگزاری یونیوز تاکید کرد: شیخ سلمان همواره با پیام‌هایی که چه از طریق من و چه از طریق توییتر منتشر می‌کند، شعله انقلاب از داخل زندان بوده و خواهد بود، اما مقامات آل خلیفه اخیرا وی را از توئیت محروم کرده‌اند.

او گفت: در آخرین دیداری که با یکدیگر داشتیم همسرم از صحبت کردن خودداری کرده تا من در تنگنا قرار نگیرم.

علیاء رضی در ادامه این گفت‌وگو درباره وضعیت شیخ سلمان در زندان، به سختگیری‌های مختلف از سوی مقامات آل خلیفه اشاره کرد، از جمله ممانعت از دریافت و یا تحویل هرگونه برگه یا سندی به ویژه برگه‌های شکایتی که اخیرا نوشته بود.

وی با اشاره به اینکه هر دو هفته به دیدار شیخ سلمان می‌رود، اظهار داشت که 13 تن از مخالفان برجسته بحرین در یک ساختمان ویژه و جدا از دیگر زندانیان بازداشت هستند.

رضی در ادامه محاکمه شیخ سلمان را براساس گرایش‌های سیاسی داخلی و منطقه‌ای دانست و تاکید کرد که روند محاکمه شیخ سلمان از همان ابتدا تاکنون افقی تیره و تاریک داشت، زیرا دادستان کل از ابتدا تمایل داشت وی را به بدترین اتهامات از جمله اتهام "تلاش برای سرنگونی رژیم" متهم کند.

همسر شیخ سلمان تاکید کرد که مردم بحرین در انقلابی که پنجمین سالگرد آن نیز برگزار شد صبور و مقاوم هستند و پیروزی نزدیک است.

رضی تاکید کرد: خانواده شیخ سلمان از سوی مقامات آل خلیفه تحت فشارهای بسیاری قرار گرفته‌اند که آخرینش بستن حساب کاربری وی در توییتر و ایمیلش است.

وی این اقدام آل خلیفه را اجرای سیاست‌ بستن دهان‌ها در پنجمین سالگرد انقلاب بحرین است.

وی ادامه داد: دختر کوچکم که زمان بازداشت پدرش 40 روز داشت، تاکنون از داشتن تابعیت بحرینی محروم بوده و دخترم شناسنامه ندارد وهر روز هم مقامات بهانه‌های جدیدی می‌آورند که از صدور شناسنامه‌اش خودداری کنند.

رضی در ادامه درباره نقش زن بحرینی در جنبش مردمی این کشور گفت: نقش زن بحرینی اول در کمک به همسرش و حمایت از همسر بازداشت شده‌اش تجلی می‌یابد. در اعتراضات مردمی نیز شاهد برگزاری راهپیمایی‌ها و تظاهرات متعدد زنان بحرین بوده‌ایم. همچنین آنها در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام فعالیت‌های بسیار دارند.

301301

کد خبر: 600168

وب گردی

وب گردی