نمایش مستند «در جستجوی صبح» در خانه‌ی هنرمندان ایران

مستند «در جستجوی صبح» در خانه‌ی هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

به گزارش ایسکانیوز مستند«در جستجوی صبح» به کارگردانی مهرداد شیخان سه‌شنبه 27 بهمن در تالار استاد ناصری خانه‌ی هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

فیلم مستند«در جستجوی صبح» به زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای پدر نشر نوین ایران «عبدالرحبم جعفری» می‌پردازد. در این فیلم به چگونگی تاسیس موسسه انتشارات امیر کبیر در سال ۱۳۲۸ و فعالیت‌های این موسسه طی سه دهه بنیان‌گذاری و مدیریت توسط عبدالرحیم جعفری پرداخته می‌شود . انتشارات امیر کبیر طی دهه‌های بیست تا پنجاه به یکی از جریان‌ساز‌ترین انتشاراتی‌های ایران تبدیل شده و بیش از دو هزار عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه و هنر از نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و مترجمان پیشرو، تولید و منتشر کرده است.

سیمین بهبهانی، پوری سلطانی، بهمن فرزانه، پرویز شهریاری، احسان نراقی، رضا یکرنگیان، لیلی گلستان، بهاء‌الدین خرمشاهی و ابراهیم حقیقی از جمله فرهیختگانی هستند که در این فیلم با آنها گفتگو شده است.

«در جستجوی صبح » حاصل حدود سه سال پژوهش و تولید این اثر مستند است. عوامل تولید این فیلم عبارتند از «مهرداد دفتری» تصویربردار، «محمود یارمحمدلو» و «آرش زاهدی اصل» تدوین گر، «بهروز شهامت» صداگذار، «مرتضی ساعدی» آهنگ­ساز، «سیما مهر آذر» عکاس. این اثر در استودیو فیلم تاریکخانه­ی ما تهیه و تولید گردیده است و محصول سال ۱۳۹۳ می باشد.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند می‌توانند سه‌شنبه 27 بهمن از ساعت 18 به تالار استاد ناصری خانه‌ی هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

504502

کد خبر: 600433

وب گردی

وب گردی