بالاترین آمار سوء مصرف مواد در بین لیسانسه ها

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش مصرف ماده مخدر «گل» در میان دانشجویان خبر داد و گفت: بالاترین میزان سوء مصرف مواد مخدر در دوره کارشناسی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علیرضا جزینی، با تاکید بر افزایش مصرف ماده مخدر «گل» در میان دانشجویان گفت: متاسفانه مواد صنعتی و روان گردان مصرف بالایی دارد که مصرف ماده مخدر «گل» در صدر مصرف قرار دارد.

وی با بیان اینکه مصرف این ماده در بین دانشجویان نیز رواج زیادی دارد، ادامه داد: این باور غلطی است که بین دانشجویان تبلیغ شده که مصرف ماده مخدر «گل» اعتیاد آور نیست، با توجه به خسارت هایی که این ماده مخدر دارد و روان گردان هایی که وجود دارد ما معتقدیم که باید بحث آموزش و آگاه سازی بین دانشجویان و دانشگاهیان ترویج یابد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص اینکه مصرف مواد بیشتر در بین کدام مقطع دانشجویی بیشتر است، گفت: در هر مقطعی که تعداد دانشجویان بیشتر باشد، مصرف نیز بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین با توجه به این مساله که تعداد دانشجویان کارشناسی بیشتر است، بالطبع مصرف در این مقطع نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ۱۲دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم. برنامه ما این است که با تمام دانشگاه‌های کشور تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های خصوصی در این زمینه همکاری داشته باشیم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص همکاری با دانشگاه آزاد نیز افزود: با دانشگاه آزاد حدود ۴ ماه پیش یک تفاهم نامه کامل منعقد کردیم که کارگاه‌های آموزشی آن در سطح واحدهای این دانشگاه آغاز شده است، همچنین ایجاد نمایشگاه و دوره تربیت مربی را نیز آغاز کرده ایم که امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف همکاری‌های مشترک در ‏زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، با دانشگاه های تحت پوشش وزارتین، علوم، بهداشت ، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های خصوصی تفاهم نامه همکاری امضا می کند.

20104

کد خبر: 600521

وب گردی

وب گردی